Re: [LINUX:1523] Re: Bilgisayar Destekli Egitim

Gorkem Cetin (e077245@narwhal.cc.metu.edu.tr)
Tue, 31 Mar 1998 03:17:07 +0300 (MEST)

Selam.

Levent'in guzel yaklasimlari var. Mufredat Laboratuvar Okullarina (MLO)
da oneriler goturulebilir. Sayilari 268'i bulan bu okullarin buyuk bir
kismi liselerden olusuyor ve amac, okullardaki mufredat gelisiminde cagdas
duzeyi yakalayabilmek ve proje kapsaminda kazanilan bilgi ve becerileri
Turkiye'deki diger okullara entegre etmek.

MEB, aralarinda uzaktan egitim, bilgisayar destekli egitim, teknoloji
egitimi gibi konularin da bulundugu 103 ayri maddede arastirma projelerine
destek veriyor. www.meb.gov.tr'ye baktim ama tahmin ettigim gibi bos cikti
:-( Daha genis bilgiyi bakanliktan bulabilirsiniz.

Ozellikle ogrenciye acik internet servislerinin acik mimari uzerinden
verilmesinin sanal projelere destek olacagini ve ucretsiz yazilimi
destekleyecegini, bu sayede halihazirdaki bilgisayar programcisi
desteginim kapatilmasina onayak olmasa bile etken olabilecegini dusunuyorum.

Liseleri hic kucumsememek gerekir. Benim ogrenim gordugum lisede zamanin 8
bit bilgisayarlarina sahip pek cok programci vardi. Neden bu gencler
kendilerinden onlarca km. uzaktaki arkadaslariyla bilgi alisverisinde
bulunmasinlar ? Ama bilgiyi paylastirmak icin once mahiyeti uzerinde kafa
yormaliyiz. Egitim goren hazir cukka bilgilerle dolmamalari gerekir.
Ogrenciyi birlikte calismaya (cooperative learning) yonlendirmek lazimdir.
Ornegin Finlandiya'da her sene yapilan Assembly demo partilerine yaklasik
5000 kisi katilir. Katilimcilarin ortalama yaslari 15-25 arasindadir. Ucu
bucagi gorukmeyen bilgisayarlar uzerinde en son yazilim teknolojileri ve
bilgisayarin grafik sinirlari uzerinde kafa yorulur. Tum bilgiler ve
programlarin kaynak kodlari aciktadir, sinirlanmaz. Kimse kimseden
bildigini saklamaz.

Liseler mecburen BDE kapsaminda her ilde universitelerden yardim almak
durumunda olacaklar. Hemen her universitede de internet servisi veren bir
linux makinanin mutlaka bulundugu dusunulurse..

Tanidigim bir yazilim grubunun uyeleri birbirlerini Internet'ten buldular
ve program gelistiriyorlar. Ben hala sadece adini ve yasini bildigim bir
kisiyle sadece internet uzerinden haberleserek bir linux kitabi daha
yaziyorum. Boylece yakin zamanda ag yonetimi konusunda da turkce kaynaga
her an erismek mumkun olacak.

Egitim tartismalarini Levent'in belirttigi gibi bde-linux@linux.org.tr
listesine tasiyalim derim.. Orada kucuk ve hareketli bir grup ile daha
rahat ve hizli karar vermemiz mumkun olacak. Onumuzde birkac guzel proje
ve bunlari uygulamaya gecirmek icin insanlarin yardimina ihtiyac var. Uye
olmak icin majordomo@linux.org.tr adresine, mesaj kisminda "subscribe
bde-linux e-posta-adresiniz" yazan bir e-posta gonderin. Sabaha karsi
uykusuz halde yazarken cumle dusuklugum varsa affola.

Iyi calismalar,
Gorkem