Re: [LINUX:1500] Sifirdan Network HELP!!

Tevfik Uret (tevfik@ogu.edu.tr)
Mon, 30 Mar 1998 13:51:59 +0300 (EEST)

sevgili HoRNeT;

On Mon, 30 Mar 1998, HorneT wrote:

> Merhabalar,
> Benim birkaC can sIkIcI sorum olacak.$Oyle ki:
> 1)Gelecek olan bir leased line ile Internet'e baGlanmayI
> planlIyoruz.Universiteli kullanIcIlardan biri olarak bu yOnUm oldukCa
bu kisim beni ilgilendirmiyor ama merak; bu LL baglanti neresi ile neresi
arasinda acaba ?
> zayif.$imdi bilenlerden bu konuda yardIm talep ediyorum.Bu leased line
> icin gerekli olacak donanIm (Linux YUklU bir bilgisayar haricinde) nedir?
LinuX yukli bir bilgisayar + external (recomended) 2 wire leased line
modem + phone line 2 wire ..
> 2)Benim bildiGim (kadarI ile) router,base modem gibi aletlere ihtiyac
> duyacagim.(?)BunlarIn baGlantIlarInI nasIl yapabilirim.Yani bir base
> modemi Linux'a(slackware 3.4) nasil tanitirim?Kernel derlerken ne gibi
> $eyleri aCmam gerekir?
baglanacagin hiz eger 115.2kbps uzerinde ise base band modem yani
yuksek hiz icin senkron haberlesen modem
router ise gerekmiyor aslinda yani 115.2kbps icin her 2 ucta linux ve
modem (base band degil ama)
> 3)Linux.org.tr da ilkyardIm sayfasIna bGlanamIyorum..SanIrIm CalI$malar
> devam ediyor.O sayfalara acilen ihtiyacim var aslInda..Bir an Once
> bitmesini diliyorum...
> 4)Aslinda 33.600lUk internal (ya da external) modemle nasil
> baGlanIlacaGInI da bilmiyorum ve onu da sorayIm bari..Linux.org.tr da
> bulabileceGimi umuyordum ama kapali olunca mecburen buraya sormak zorunda
> kaldIm.(bir de bu modemi nasIl tanItacaGIm konusunda ufak bir tUyo rica
> etsem?)
PPP-HowTo oku.. slip ya da slattach yerine PPP ile ugrasmak
daha iyi, modem i tanitmak diye bir sorunun sanirim olmaz.. minicom ile
modem ini ayarlarsin..tabi modeminin leased line ayarlarinin yapilmasi
gerekiyor.. leased line mode, no echo dte hizi falan filan vs ayarlar..
> 5)BOyle Leased Line ile CIkacak olan bir network iCin hangi linux
> daGItImInI tavsiye edersiniz?RedHat mi? slackware mi?Debian mI?Turkuaz
> mI?..
farketmez abi, hepisi isini gorur.. linux olsun yter..