Re: [LINUX:1480] Re: Bilgisayar Destekli Egitim

Adem MECiT (bbm548@eti.cc.hun.edu.tr)
Mon, 30 Mar 1998 08:29:57 +0300 (MEST)

On Sat, 28 Mar 1998, Ekrem ORAL wrote:

> Aslında bir sirket kurup yazilim ihalesine girsek ve sembolik
> olarak 5 lira istesek hiç fena olmaz. Mikro$oft'un 4.95 lira
> veremeyeceğine kalıbımı basarım. Multimedya uygulamaları geliştirelim,
> uygulamaları yazalım.

> Donanım bile tasarlayabiliriz, Son 5 - 6 günden beri ISA bus
> üzerine basit donanımlar tasarlıyorum ve umduğumdan daha kolay oldugunu
> gördüm. Bir taşla iki kuş vuralım ve donanım ihalesine de girelim.
> Türkiyenin artık kendi bilgisayari da olsun.
> Neden olmasin. Bu fikri ortaya attigimda orgutlu degiliz demistiniz. Bakin
> [...]

Arkadaslar kusura bakmayin ama bence yanlis seyler userinde kafa
yoruyoruz. Oncelikle yazilim gelistirme isi oyle hadi su yazilimi
gelistirelim deyip digerlerinin de aaa biz bunu niye daha once dusunemedik
diyecekleri ve kolayca olayi kotarabilecekleri bir is degil. Bunun yaninda
sizin bahsettiginiz tipte yazilimlar bir yazilim grubunun ancak altindan
kalkabilecegi ve yanlis anlamadiysam devlet ihaleleri.

1. Bu is icin oncelikle bir sirket kurulmasi gerekiyor. Cunku olaya ihale
olayi giriyor. Verilecek teminatlar var. Teminatlarin karsiliginda
verilecek birtakim odunler var.

2. Olayda bir ciddiyet olmasi gerekir. Bunun icin de insanlarin
gorevlerini tam olarak yerine getirmesi gerekir. Sirketlerde calisan
insanlar para ile calistiklari halde birtakim isleri tam olarak
yapmadiklari dusunulurse bu biraz hayalci bir yaklasim oluyor.

3. Bu hafta sonu hitech fuarinda idim. Insanlara GPL'i anlatmam o kadar
zor oldu ki? Insanlara linux'un bedava bir isletim sistemi oldugunu, bizim
bu isleri yaparken maddi bir cikar beklentimizin olmadigini anlatmam o
kadar zor oldu ki? Saniyorum bazilarini da ikna edemedim.

2. Biz kimiz? Kim bizi muhatap alir? Daha kendi icerisinde bile (bence)
bir konuda (ornek secim olayi) cok fazla fikir ayriliklari olan
(orgutlenme geregi konusunda bile) topluluguz (dikkat edin dernek bile
degiliz)

3. Devlet ihalesi almak kolay mi? Ihalelerde neler donuyor bu konularda
bir fikriniz var mi?

4. Linux olayi ile ilgilenen (daha dogrusu iyi niyetle calisan) insanlar
aslinda bos zamanlarini bu ise ayirabilen insanlar. Dolayisi ile bu
insanlari bos zamanlarinda yazilim (hele hele bahsettiginiz duzeyde buyuk)
gelistirmeye nasil ikna edeceksiniz. Hadi ikna etiniz diyelim bu
insanlarin sorumluluklarini yerine getirmelerini nasil saglayacaksiniz.

Iyi niyetle birtakim dusuncelere sahip oldugunuz biliyorum. Hatta bu
nedenle tesekkur de ediyorum. Cunku bu ise zaman ayiriyorsunuz. Umarim
kafalari fazla karistirmadim. Yaziyi okudugunuz icin tesekkur ediyorum.

iyi calismalar...

Adem Mecit