Re: [LINUX:1468] Re: Linux'da logoff olduktan sonra...

Murat Arslan (arslanm@arslanm.linux-tr.EU.org)
Fri, 27 Mar 1998 20:40:29 +0000 (GMT)

On Fri, 27 Mar 1998, Sait Karalar wrote:

> yalniz soyle bir sorun var mi!?
> /etc/skel hakkinda!
>
> Bildigim kadari ile;
> /etc/skel deki butun dosyalar root.root, ve bunlar yeni user un HOMEDIR
> ina user a hak verilerek kopyalaniyor;
> Yani bu durumda;

/etc/skel konusunda haklisin. Yanliz ben .rhosts sorununu 2-3 sene
once ayni sekilde hallettigimi hatirliyorum. Lakin nasil yaptigimi
hatirlamiyorum, neyse.. o kadar da onemli degil zaten..

> /usr/sbin/adduser un icine, tercihen en alta;
> chmod 700 $HOMEDIR/.bash_logout
> chown root.root $HOMEDIR/.bash_logout

bu en dogru cozum..

> tipi bir satir eklemek gerekecek sanirim;
> Aksi taktirde dosya root a ait olmaz ve de kullanici degistirebilir;
>
> Deginmek istedigim bir baska nokta ise;
> Eger bu kullanici iki kere LOG olmus ise ve birinden exit yapmak isterse!
> Mecburen hepsinden EXIT lemis olmas mi! kill -9 -1 ile;
> Gibi kucuk ama onemli sorunlar olacaktir;
>
> Bu durumda;
> Biraz daha komplex bir script gerekecek sanirim; !!!

yok, aSaGIdaki iSi gorur..

> Peki nasil olur? sorusuna ilk aklima gelen
> ehu_ehu=`ps aux | grep $LOGIN | awk '{print $??}'`
> vb satirla process adini / login sayisi elde edip, eger son log off ise
>
> kill -9 -1 yapmak olabilir;

csh/tcsh icin:

set kim = `whoami`
if ($kim != root) then
set kactane = `users | tr " " "\n" | grep $kim | wc -l`
if ($kactane == 1) then
echo "Terminating all processes of user $kim"
sleep 1
kill -9 -1
endif
endif

bash icin:

kim=`whoami`
if [ $kim != "root" ]; then
kactane=`users | tr " " "\n" | grep $kim | wc -l`
if [ $kactane == 1 ]; then
echo "Terminating all processes of user $kim"
sleep 1
kill -9 -1
fi
fi

KoLay geLsin,
__
Murat Arslan
PGP KeyID : 2047/673351F1
For PGPkey: finger arslanm@gate.marketweb.net.tr
Key FPrint: F1C6 E3F2 91C2 CD98 440B 4073 DFBC 532F