Re: [LINUX:1447] Re: linux ile ilgili sorular

Arslan UNAL (aunal@toprak.com.tr)
Fri, 27 Mar 1998 10:04:28 +0200

Selami AKSOY wrote:

> CalISan sendmail konfigUrasyonu zaten kurulumda geliyor. Kurulum bittikten
> sonra sistemin konfigUrasyonu sIrasInda size sendmail'in konfigUrasyonu da
> sorulmuStur. Orda nameserver kullanIp kullanmadIGInIza gOre seCenekler
> var. Sizin iCin geCerli olanI seCtiGinizde sorun kalmayacaktIr.
> Tekrar ayarlamak iCin "setup" dedikten sonra ordan "Configure" seCeneGini
> seCmeniz gerekiyor.

Bahsettiginiz configurasyonu yapiyorum. Intranet uzerinde kullandigim
icin DNS'im olmadigi icin NS kullanma secenegini isaretledim. Ama
yine mailler gitmiyor. NS kullanmadigima gore email adresindeki hosts
bilgisini bir dosyadan okuyacak bu konuda da pekcok deneme yaptim ama
beceremedim. bu adresleri nerede tanimlayacagim.

> httpd zaten makine aCIldIGInda /etc/rc.d/rc.httpd iCinden CalISIr.
> "http cagrisi geldikce yuklenmesini ve calismasini degil surekli calsimasi
> icin" diye sormuSsunuz. CalISmadIGI fikrine nerden kapIldInIz?
Birkac yerde boyle bir yaziya rastladim. Hatta ODTU'nun dagittigi
kitapda da
boyle yaziyor. Yani "inetd, portlari dinler ve hangi porta cagri varsa o
portla
ilgili programi calistirir" diyor. (buna benzer bir ifadeyi bir HOWTO da
da okudum) Ben mi yanlis yorumluyorum? Bu cumleden sunu cikarmak yanlis
midir?
"Normalde httpd calismaz, 80 portundan cagri gelirse httpd calsir. isi
bitince
tekrar kapanir ve bir dahaki cagriyi bekler."

> SaygIlar, Sevgiler
>
> SeLaMi.

Ilginize tesekkurler
Arslan