Re: [LINUX:1442] linux ile ilgili sorular

Turan Yuksel (e109796@orca.cc.metu.edu.tr)
Thu, 26 Mar 1998 21:37:21 +0300 (MEST)

On Thu, 26 Mar 1998, Arslan UNAL wrote:
[silindi]
> Ama XWindows'da control panel gibi birsey bulamiyorum ve de
> shell de controlpanel, control-panel gibi aklima gelen alternatifleri
> denedim, boyle bisey yok diyor. Acaba sorun nerde?

Cook basit! X-Windows'da control panel diye birsey yok! Bunun nedeni, X'in
yapisinin Windoze'dan farkli olmasi. X sadece bir pencereleme sistemi sunuyor.

Bununla birlikte, "control panel" turu uygulamalar bulunmakta... Dogruyu
soylemek gerekirse, hicbiri windows'unki kadar guclu degil...(Sonucta,
dinamik yapiya sahip ve linux altinda calisan bir "control panel" hic
gormedim. Ama yazilamaz da degil.(Linux'un bu konuda muthis bir
potansiyeli var aslinda.) Ama bazi basit ayarlari falan yapabiliyorsunuz.
(Orn: KDE'deki kontrol paneli)

> Web server in surekli calisir durumda olmasi icin (yani http cagrisi
> geldikce yuklenmesini ve calismasini degil surekli calsimasi icin)
> nasil bir ayar yapmam gerekiyor? Ornek ile aciklanirsa daha iyi olur.

Web server programini calistirmak yetiyor. Komut satirindan bile
calistirabilirsin. Genelde, baslangic scriptleri (/etc/rc.d/ altinda
bulunan script'ler) web server'i baslatacak sekilde duzenlenir.

> Linux kitabi tavsiye edermisiniz?

Inet-tr sirasinda bir kitap dagitilmisti. Eger biryerlerden bulabilirsen
oldukca guzel bir kaynak.(Bildigim kadariyla Turkce olan tek "linux kitabi")

-Turan Yuksel(e1097963@ceng.metu.edu.tr)