Re: [LINUX:1442] linux ile ilgili sorular

Selami AKSOY (Selami.Aksoy@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Thu, 26 Mar 1998 20:42:46 +0200 (EET)

On Thu, 26 Mar 1998, Arslan UNAL wrote:

> Merhaba,
> ftp.linux.org.tr adresinden Linux'un Slackware kurulumunu
> alip kurdum. Kurulum sirasinada hicbir hata mesajiyla karsilasmadim.
> Ama XWindows'da control panel gibi birsey bulamiyorum ve de
> shell de controlpanel, control-panel gibi aklima gelen alternatifleri
> denedim, boyle bisey yok diyor. Acaba sorun nerde?

Sorun yok aslInda. O control-panel olayI redhat ile beraber geliyor.
Slackware daGItImInda yok.

> Kurdugum Linux'da disardan gelen mailleri alabiliyorum ama ben
> mail gonderemiyorum. Ornek bir sendmail configurasyon dosyasina
> ihtiyacim var.

CalISan sendmail konfigUrasyonu zaten kurulumda geliyor. Kurulum bittikten
sonra sistemin konfigUrasyonu sIrasInda size sendmail'in konfigUrasyonu da
sorulmuStur. Orda nameserver kullanIp kullanmadIGInIza gOre seCenekler
var. Sizin iCin geCerli olanI seCtiGinizde sorun kalmayacaktIr.
Tekrar ayarlamak iCin "setup" dedikten sonra ordan "Configure" seCeneGini
seCmeniz gerekiyor.

> Kurulum sirasinda httpd ve apache yi kurayim mi? diye ayri ayri
> soruyor. Her ikisi de web server degil mi?

httpd zaten apache Slackware daGItImInda.

> Web server in surekli calisir durumda olmasi icin (yani http cagrisi
> geldikce yuklenmesini ve calismasini degil surekli calsimasi icin)
> nasil bir ayar yapmam gerekiyor? Ornek ile aciklanirsa daha iyi olur.

httpd zaten makine aCIldIGInda /etc/rc.d/rc.httpd iCinden CalISIr.
"http cagrisi geldikce yuklenmesini ve calismasini degil surekli calsimasi
icin" diye sormuSsunuz. CalISmadIGI fikrine nerden kapIldInIz?

> Linux kitabi tavsiye edermisiniz?
> Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.
> Arslan UNAL

---
SaygIlar, Sevgiler

SeLaMi.