Re: [LINUX:1402] Bilgisayar Destekli Egitim

Devrim SERAL (devrim@Tef.Gazi.Edu.TR)
Thu, 26 Mar 1998 12:40:33 +0200 (EET)

On Thu, 26 Mar 1998, Ekrem ORAL wrote:

> Merhabalar;

Selamlar..:)

> Turkiye olarak Internete baglanmamizin 5. yas gununu kutlayacagimiz su
> gunlerde ulkemiz icin cok onemli bir konuya deginmek istiyorum.

[Kesildi]

> Oneriler:
> * Egitsel yazilim gelistirme calismalari MS tabanli isletim sistemlerinin
> tekelinden kurtarilmalidir.

> * Linux Isletim Sistemi altinda calisabilecek egitsel yazilimlarin
> gelistirilebilmesi icin BILGEM tarafindan calismalar yapilmalidir.

Cok GUzel bir dU$Unce ama acaba BILGEM'de kaC ki$i Linux veya *IX diGer
tUrevlerini kullaniyor veya yazilim geli$tiriyor sorusuna cevap aramak
lazim??....

> * Bilgisayar destekli egitimde yer alacak bilgisayar ogretmenlerine Linux
> ogretilmelidir.

[Kesildi] "Onemli $eyler ama maili kisaltmak iCin..:) "

> [...]
> gecirilebilir bir projenin baslatilmasi icin universiteler + devlet olarak
> calismaya baslamanin zamani geldi de geciyor bile.
>
> Haydi Linux'cular Turkiye'yi 2000'li yillara, bilgi cagina hazirlayacak bu
> tur mega bir projeyi gerceklestirmek icin hep birlikte calisalim.
>
> NOT:
> * Sayin Mustafa Akgul Hocam, gorus + desteginize ihtiyac var.
> * Degerli Gorkem Cetin, sanirim ODTU egitim Fakultesindeydin. Goruslerini
> bekliyoruz.
> * Degerli Devrim Seral, Gazi Universitesi olarak neler yapabiliriz?

Gazi Universitesi olarak $u anda altyapiyi(Donanimsal ) olarak hazirlamaya
cali$iyoruz(Tabi Ogrenci olduGumuz iCin yapiya doGrudan mUdahale
edemiyoruz) ... Ama Gazi Universitesinin $u anda Kullanici yUkUnu Ceken
makina ne gUzel ki LinuX.. Ilerdeki planlardada LinuX un adi GeCmekte tabi
ki..:) .... Gazi Universitesinde ne yazik ki BDE bOlUmU bu sene
aCildi (Emin deGilim!!!)...
LinuX un BDE'de kullanilmasi Cok gUzel bir dU$unce ama bazi sIkIntIlar
yaratacaGi kesin . OrneGin ;

* LinuX Kullanilmasi Cok zor olmamakla beraber yinede Dos veya WinX
tUrevlerine gOre daha zor OGreniliyor (Bunun nedeni kullanicilarin
belli ba$li I$letim sistemlerine ali$mi$ olmasi..)
*LinuX Sistem yOnetimi kUCUk Capta uzmanlik isteyen bir i$....
*Acaba devlet parasiz olan bir i$letim sistemine nasil yakla$ir??
*LinuX sUrekli geli$tirilmekte olan bir I$letim sistemi ve sUrekli eklenen
bir sUrU yeni Ozellikleri var .. O YUzden bUyUk bir efora ihtiyac var ...
OtUrmu$ bir daGitimin seCilmesi gerekiyor...

Ama bundan ba$ka bir sUrU iyi yOnU de var....

*LinuX free oldUGU iCin Devlete i$letim sistemleri bakimindan yUk
getirmeyecek(Gerekli yazilimlar PC fiyatina geliyor!!!)
*BDE iCin geli$tirilmi$ yazilimlar platforumdan baGimsiz Cali$acak..
BOylece makinaniz Pentium deGil diye program Cali$mamazlik etmeyecek..:)
*Ozellikle yUkarda sOylediGiniz gibi atil durumda olan 386+
bilgisayarlar(Hatta 286'lar bile) BDE iCinde kullanilacak.....
*ULAKBIM Icine eGer Orta Ogretim ve Liselerde dahil edilirse tUm imkanlar
(KUtuphaneler,CD-Rom veri tabanlari vs.vs..) eGitim ve ara$tirma iCin
kullanilabilir.. BOylelikle firsat e$itliGi saGlanmi$ olur..

> * Ilgili bir universitede -su anda var mi bilmiyorum ama- bde gibi bir
> tartisma grubunun acilmasi cok iyi olacak gibi.

Bu fikriniz COk gUzel bir fikir ... Donanimsal bazda FakUltemizin
sorunlari giderilince bOyle bir liste aCabilirim..
Devrim SERAL
GUTEF Sys. Adm.