Re: [LINUX:1413] Bazi Linux Sorulari

Tevfik Uret (tevfik@ogu.edu.tr)
Wed, 26 Nov 1997 12:16:19 +0200 (EET)

aslinda bu islerden artik para kazanmaya baslamak lazim yaw
neyse hemserime bir iki cevap vermeye calisayim :-)

On Thu, 26 Mar 1998, Arslan UNAL wrote:

> SORU 1. Linux PC'yi (Slackware kernel=2.0.30)
> Internet'e kapali bir Intranet'de DNS
> sunucu olarak calistirmak istiyorum.
> Bu mumkun mu? Eger mumkun ise konfigurasyonu
> nasil yapmaliyim ? HOWTO larda veya diger
> DNS konfigurasyon orneklerinde
> A.ROOT-SERVERS.NET gibi internet uzerindeki
> sunucular var. Intranetimiz Internete bagli
> olmadigi icin bu root server'lara ulasmak
> mumkun olmadigindan konfigursayonu bu
> root server'lara ihtiyac duymacak sekilde
> yapmam lazim.
named.boot konfigurasyonunu iyi yapmak gerek
forwarding ve cache tanimini kaldir..

> SORU 2.Bir Linux PC'yi intranet uzerinde
> -WEB sunucu
> -MAIL sunucu
> -DNS sunucu
> -FTP sunucu
> olarak kullanmak istiyorum. Ayrica WEB sunucu uzerinde
> 4-5bin satirlik DBF dosyalar uzerinde yaklasik 50
> kullanicinin sorgulamalarina cevap verecek CGI
> programlari calistirmayi dusunuyorum. Bu bilgiler
> altinda bu isi goturebilecek bir PC icin donanim
> ozellikleri ne olmalidir. Tecrubesi olanardan
> tavsiye bekliyorum. Su anda kullanabilecegim PC
> Pentium MMX 200 + 64 MB RAM. Yeterli gelir mi?

CGI yazabiliyor san bu konfigurasyonla bile iyi bir sonuc alabilirsin..
ama scsi bir sabit disk, 128 mb sdram ve pentium pro 300mhz gibi bir
konfig ve tabii bu konfig icinde kaliteli urunler seni kurtarir..
> SORU 3. 64K'lik bir Leased Line Modemi dogrudan
> PC'ye baglamak mumkun mu?(NT veya Linux'da)

64k lik hat senkron kartlar (port) gerektiriyor..
sanirim linux un asenkron port haberlesmesini senkron 64k icin kullanmak
uzere bir karta ihtiyacin olucakk..
en iyisi ucuz ufak bir router a gir 64k lik hattini..