Re: [LINUX:1354] Re: Ben Nilufer ve makineme turkce font istiyom.

cagin@poseidon.ceng.marun.edu.tr
Wed, 25 Mar 1998 00:23:29 +0200 (EET)

On Tue, 24 Mar 1998, Deniz Dogan wrote:

> Asil soruyu tam hatirlamiyorum ama, `console` fonlari kullanmadiginiza
> emin olun. X icin X fontlarini yuklemelisiniz.

Asil soru linux'a turkce font yuklenmesiydi. Odtu'den
Turkce-Nasil.ascii diye bi dosya cektim. Icinde turkce fontlarin nasil
yuklenecegi anlatiliyordu. Ama setfont'u calistirdigimda assadaki hatayi
aliyom:

PIO_FONTX ioclt error (trying PIO_FONT):Invalid argument
PIO_FONT ioclt error :Invalid argument

Sizin dediginiz kafama yatti, ama bu 3M'lik dosyayi indirmeden once gene
de bi sorayim dedim: Acaba bu dosya dertlerimin dermani olabilir mi? Bu
dosyayi da setfont'la mi yukleyecem? Konuyla ilgili baska HOWTO filan
var mi? .....

Cevabin icin gene de sagol...

> ITU arsivinde bdf->pcf donusumu (`orjinal` fontlari derlemenizde bu isi yapiyormus)
> yapilmis halde bulabilirsiniz.
> (turkce-pcf.tar.gz)
>
> Iyi calismalar.
>
> Deniz Dogan