Re: [LINUX:1373] modem

egemen ergel (egemen.ergel@teklan.com.tr)
Wed, 25 Mar 1998 12:38:21 +0200

sozunu ettiginiz bir baseband modem 0-160Kbit arasi hizlarda calisir

ama pratikte 64 yada 128 Kbit lik hizlar var (ne yapalimki santraller
boyle)

DX ise soyle bir teknoloji:
normal leased line modemler biri master biri slave mantigi ile calisir.
modemleri back to back baglarsiniz (kimisinde cross cable gerekir)
modemler konusurlar.

sonucta leased line da bu mantikla calistirilir ve master modem leased
line (kablolar arasaki santrallat kimi zaman tdmler ivir zivirlar)
vasitasi ile diger modemle konusur sizde iki modemi konusturmus
olursunuz

DX modemlerde ise soyle bir teknoloji var

oncelikle DX lerde master slave muhabbeti yoktur, her iki modem de ayri
ayri olarak santrallardeki portlara baglanir (gene leased line) ve
santrallar arasinda bir devre tanimlanir (burasi TT cilerin isi) ve iki
modeminiz konusur hale gelir
sizinde birbiri ile konusan iki modeminiz ve o modemleri vasitasi ile
konusan iki network unuz olur.

bu modem linux la calisirmi? valla bilmiyorum ama sanirim bir baseband
modemi bir PC ye connect edebilmek icin sanirim bir adaptor karta
ihtiyac var. eger bu tur kartlarin linux tada calistirilabilenini
bulursaniz neden olmasin diyebiliyorum sadece.

--
Egemen Ergel
Teklan Internet Erisim Hizmetleri Kominikasyon ve Tic. Ltd