Re: [LINUX:1273] yardim...

cem ispir (ispircem@boun.edu.tr)
Wed, 25 Mar 1998 00:45:20 +0300 (MEST)

On Sat, 21 Mar 1998, Murat Gezer wrote:

> Merhabalar,
> asagidaki sorunlarima yardimci olacak arkadaslara simdiden tesekkur
>
> sorun 1
> Bir Linux server kurdum makinada 128 MB ram var ama linux bunu 64 olarak
> goruyor. Bunu bildigim kadari ile acilista mem=128MB gibi yazarak makinan
> gormesini saglamam gerekiyor (bir faq da oyle yaziyordu) ama olmadi ne
> yapmaliyim.

lilonun manuallerine bakarsaniz orada append siye bir konfigurasyon
keywordu var bunu kullanarak append mem=128 gibi birseyler yazmaniz
gerekiyor ondan sonra tabiiki liloyu calistirip refresh ediyorsunuz ...

> sorun 2
> tek bir IP adresim var bunu en iyi sekilde kullanamk istiyorum. Makinayi
> web server olarak kullanacm.
> Bildigim kadari ile apache web serverde tek ip ile bir kac tane virtual
> domain acabilirim. Bunun icin NT de olan bir DNS makinasi kullanilabilirmi
> (cunku DNS serverim NT de :(( ) yoksa en mantiklisi DNS serverimi linux
> uzerine mi kursam. bana bu konuda faq yada link gonderen arkadaslara
> simdiden tesekkur

DNS in NT de olmasi CNAME record tanimlayabiliyorsaniz sorun yaratmaz
cok sukur NT de DNS calistirmadim , ama olabiliyor olmasi lazim :) CNAME
ler ile virtual hosting icin apache dokumantasyonuna bakmalisiniz bu
arada CNAME ile virtual hosting yapabilen en eski apache versiyonu 1.2
sanirim , www.apache.org dan da detayli bilgi bulabilirsiniz ...

iyi calimalar

cem

"How should I know if it works? I only coded it."
--- ---

*** please use cem@buec.ee.boun.edu.tr for personal communication ***