Re: [LINUX:1205] Re: Linux Sniffer,

Gokhan Moral (gm@Bilkent.EDU.TR)
Thu, 19 Mar 1998 20:19:23 +0200 (EET)

On Thu, 19 Mar 1998, Network Yoneticisi wrote:

> ifconfig ile eth kartinin sniff icin kullanilamamasini saglamak mumkun mu
> ?
> bilen varsa lutfen yardimci olsun

gerci bi onceki notumda yazmistim ama...

kernel source'unun bulundugu dir'e girip
(bu ne2000 clone'u olan kartlar icin gecerlidir)

driver/net/8390.c dosyasindaki

if(dev->flags&IFF_PROMISC)
{
outb_p(E8390_RXCONFIG | 0x18, ioaddr + EN0_RXCR);
}

satirlarinin icindeki outb_p ile baslayan satirin basina /* sonuna da */
koyarsaniz ve kernel'i tekrar derlerseniz kerneldeki promiscouos mode'a
geciren kismi kaldirmis ve sniffingi engellemis olursunuz.

adam azimli ise ve kernel'i yeniden derlerse tabii pek sansiniz olmaz.
ayrica bunu yapsaniz dahi o makineye gelen/giden packetlar halen
snifflenebilir o makineden (yani makinenin kendi kendisini snifflemesi
olayi, bu zaten kacinilmaz).

Saygilar.

Gokhan Moral
Bilkent University