Re: [LINUX:1075] Ne bicim LINUX bu? II

cem ispir (ispircem@boun.edu.tr)
Mon, 16 Mar 1998 18:22:32 +0300 (MEST)

On Mon, 16 Mar 1998, F. Burak GÜVENEL wrote:

> [...]
> istemedigimi sordugunda ben onu secmemi$tim. Sadece PPP kutucugunu
> i$aretlemi$tim.
> "e2fsck" yapmasInIn normal oldugunu kabul ettigimize gore, network
> destegini nerden kaldIracam? MakinayI evde standalone kullanIyorum.
>
> 2. /etc/rc.d dan startup da acilan bazi programlarIn calismasini
> engellemek istiyorum ama bu folder dallanIp budaklanIyor ve kurcalanmasI
> cok zor bir hale geliyor. var mI bunun kolay yolu?????
> /etc/rc.d/rcX.d/* daki ilk harfler neyi gosterir? Ve buradaki X galiba
> seviyeyi gosteriyordu, bunun hakkInda 1-2 satIr yazarsanIz sevinirim.

buradan acmak istemediginiz programlari grep ile hangi rc dosyasi ile
ilgili oldugunu bularak comment edebilirsiniz , su anda redhat in nasil
bir rc directory structure i oldugunu hatirlamiyorum ancak grep ile arayip
comment etme yolu generic bir metod olarak her distribution da isinizi
gorebilir , rcX veya baska bir sekilde karsiniza cikan numaralar da init
runlevel i simgelerler genelde makinaniz hangi runlevel da aciliyorsa o
ruinlevel ile ilgili dosyalardan kapatmak istediginiz servisleri comment
etmelisiniz .

> 3. find / -name "deneme*" -print
> komutu galiba calismiyor, 1-2 dosya arattim bulamadi, yanli$ mi
> yaziyorum?

yukaridaki komut dizilimi dogru gorunuyor , ancak read permissionlar ile
ilgili bir sorundan dolayi aradigizi bulamiyor olabilirsiniz , . ile
baslayan dosyalari aramak icin

-name ".dosyaismi*"

gibi bir syntax kullanmaniz gerekli .

> bu komut invisble dosyalarI (starting with .) da gosterir mi?

iyi calismalar

cem ispir

"How should I know if it works? I only coded it."
--- ---

*** please use cem@buec.ee.boun.edu.tr for personal communication ***