Re: [LINUX:970] Turkuaz

cagin@poseidon.ceng.marun.edu.tr
Wed, 11 Mar 1998 14:51:13 +0200 (EET)

Ben de linux'ta cok iyi degilim ama bikac sorun hakkinda bikac
fikrim var...

Sevgi, saygi, etc...

On Wed, 11 Mar 1998, F. Burak GÜVENEL wrote:

> Selamlar,
>
> hayatImda ilk defa bir LINUX kurdum, yani hic gormemistim,
> ve de tek basima kurdum, tebrikleri sonra kabul ederim ama
> herkes gibi benim de, belki de cok sorulmus olan 1-2 sorum olacak?

tebrikler...:)

> -"localhost" ve "localdomain" parametreleri hangi dosyada yazIlIyor?

Herseyden once sorularinizi yazmadan once en azindan linux surumunuz
gibi konuyla ilgili bilgileri eklerseniz daha cok cevap alirsiniz...
Ben slackware kullaniyorum ve /etc/HOSTNAME dosyasi icinde
istediginiz bilgiler var sanirim.

> -Yorum; Turkuaz In TR karakterleri desteklemesi cok guzel bi$i...
> -"startx" 640x480 in uzerine nasil cikar? Control Panel gibi bi$i

Eger Xconfig dosyasinda ilgili ayarlamalari dogru yaptiysaniz
Ctrl_Alt_Numpad+ ve Numpad- ile cozunurlukler arasinda hizlica gecis
yapabilirsiniz.(config dosyasinin adini simdi tam hatirlayamadim, ama
sanirim anladin :)

> nerde var? s3 Trio lar bu konuda sorun cikartirmi$, dogru mu? Gerci
> monitor um eski ama W95 800x600 16bit renk calisiyor....
> -Ses kartI ve modem nasil tanItIlIr, yeni driverlar nerden nasil bulunup
> eklenir?
> -LILO da default LINUX aciliyor (yani ENTERa basarsaniz LINUX boot

Sonradan sanirim ancak boot partition'u fdisk'ten
degistirebiliyosunuz, ama boot aninda Shift'e surekli basarsaniz makine
"LILO:" deyip bekler, siz de Tab'a basarak boot partition listesini gorur,
ve istediginiz partition ismini yazip o partitiondan boot edebilirsiniz.

> ediyor.) Bunu degistirmenin yolu var mi? Ve menu gibi bi$i ekrana
> cikabilebilir mi?
> simdilik bu kadar,
> bilgisizligimi mazur gorun...........

Ne demek... Ben de hemen hemen ayni durumdayim, ve bi senedir
linux'la ugrasiyom. Ogren ogren bitmiyo ki...:)

Sanirim onu guzel yapan da bu...