Re: [LINUX:962] Re: MS'un somurge dunyasi

Emrah CAGLAR (caglare@ihlas.net.tr)
Thu, 12 Mar 1998 09:00:31 +0200

yaw ne tartisiyorsunuz devam etsinler bu uygulamaya bunun sayesinde Linux
kullanicisi sayisi artar MS karsi Linux kullanin siz de :)
-----Original Message-----
From: Gorkem Cetin <e077245@narwhal.cc.metu.edu.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Date: 10 Mart 1998 Salı 19:29
Subject: [LINUX:962] Re: MS'un somurge dunyasi

On Mon, 9 Mar 1998, eylul wrote:

> :) Peki o zaman geçmiste Bitirdigim Bolumume aldigim Win95 icin
> uygulanan indirimi ben yanlis anlamisim...
>
> Bakin MS normalde Eğitim kurumlarina indirim uygulamaktadir. Ama Turkiye

MS'un yaptigi indirim keyfi ve göstermelik. 4000 ögrencinin oldugu bir
üniversiteye de 40.000$'lik site licence veriyor, 24000 ögrencinin olduğu
üniversiteye de. Ne bulurlarsa götürüyorlar yani... /dev/null ...

> surasida bir gercek. Simdiye kadar MS ya da BSA kalkip hic bir
> universite ogrencisini ya da bir ev kullanicisini basmadi. Hatta

MS'un üniversite ögrencisinin ya da ev kullanicisinin evini basmamasi
ayricalik olarak görülemez. Lise ögrencisine ben ücretsiz egitim ortami,
laboratuvarlar, deneyimli ögretmenler ve neredeyse ücretsiz servis ve
yemek saglayacagim, ancak param yetmedigi icin bunlari yazilimla
donatamayacagim. Olmaz öyle sey.

> denildigi gibi yazilimlarina protecet koymayarak biraz da bu tur
> kullanicilara gozyumdu.

Microsoft yazilimlara koruma koymayarak kullaniciyi düsünüyor mu
saniyorsunuz? Tersine tekel olma yolunda bir adim daha atiyor. Antitrust
yasasina da karsi cikiyor. Yeterince yayginlastiktan sonra BSA kanaliyla
cebine oluk oluk para aktarmayi planliyor.

MS'un sirketlerden para kazanmasi beni cok ilgilendirmiyor, (Galiba siz
buraya takilmissiniz). Ancak MS elini basta üniversiteler olmak üzere tüm
egitim kurumlarindan cekmek zorundadir. Üniversiteleri para kapisi olarak
görmekten vazgecmelidir. Nereye imza attigini bilmeyen birisinin yazisiyla
dis göstermeyi birakip teknolojinin gelisimine yardim etmelidir.

Ne yazik ki para her pencereyi aciyor, direnen bir kac kapi disinda..

Iyi calismalar
Gorkem