Re: [LINUX:945] Re: MS'un somurge dunyasi (OFF-TOPIC)

Burak DAYIOGLU (bbm759@eti.cc.hun.edu.tr)
Tue, 10 Mar 1998 09:28:31 +0300 (MEST)

On Mon, 9 Mar 1998, eylul wrote:
> Bakin MS normalde Eğitim kurumlarina indirim uygulamaktadir. Ama Turkiye
> de bu sorulmadikca pek soylenmeyen bir seydir. 7 yil boyunca MS Yetkili
> Egitim Merkezlerinde çalismis biri olarak bundan eminim.(son 3 yildir
> boyle bir sey uygulanmiyorsa o baska)

Uygulaniyor tabii.. Hala gecerli, universitelere campus license
yaptiriyorlar...

> Gelelim MS'in Fiyat politikasina. Burda yazilanlara kesinlikle
> katiliyorum. Fiyatlar Turkiye sartlarina gore cok cok yuksek. Ama
> surasida bir gercek. Simdiye kadar MS ya da BSA kalkip hic bir
> universite ogrencisini ya da bir ev kullanicisini basmadi. Hatta
> denildigi gibi yazilimlarina protecet koymayarak biraz da bu tur
> kullanicilara gozyumdu.

Yazilimlari korumamanin gercek nedeninin bu olmadigina inaniyorum. Eger
bir yazilimi korumak isterseniz ve buyuk bir yazilim sirketi iseniz:

a) eger bu yazilim her dakika kullanilacak genel amacli bir
yazilim ise donanim kilidi ile koruyamazsiniz. (tak cikart bayar
milleti...)

b) AR-GE harcamalariniz cok yukselir.

c) Bu kadar AR-GE harcamasi uzerine programin korsan kopyalari dagilmaya
baslarsa prestijinizi kendi elinizle "reset"lersiniz. :)

d) Bir de kullanicilardan gelecek "Benim programim lisansli oldugu halde,
programimi kullamyorum" seklinde gelecek telefonlar ve cagrilarla ugrasmak
zorunda kalirsiniz.

Tum bunlar varken, ben evde kullanacaklardan killanmiyorum'un gecerli bir
aciklama oldugunu dusunmuyorum...

> Burada bi ev kullanicisi, universite kullanicisi ile bu programlari
> korsan olarak kullanan Sirketleri veya bu programlari korsan olarak
> satan kisileri ayirmak gerekiyor. Visiual Basic'i Lisanssiz kullanacam,
> Program yazip binlerce Dolar'a satacam 500-600'dolarlik bir lisans
> ucreti icin de ufff amma yuksek diyecem.

Kesinlikle... Ama asagida da yazdiginiz gibi bu tamamen "fayda"
kelimesinin tanimi cevresinde donen bir "oyun"dur. Universite ogrencisi
excel kagitlari hazirlayarak fayda saglar. Sirket ise excel'de mali rapor
hazirlayarak. O zaman sirketlerden birisi cikip "Ben bunu surada
hazirlayabilirdim, maddi giderim de olmazdi ama burada daha rahat
hissediyorum" der... :) Bu da faydadir...

Ancak her halikarda, MS'un isletim sistemi tekeli yaratmaya dogru
(bilincli ya da onlarin tanimi ile bilincsiz) gidisi bizim gibi
teknolojiyi bir miktar geriden takip eden ulkeler icin ciddi birer
tehlikedir.

Ozellikle kamu kesiminde bu turde bir isletim sisteminin kullanilmasi ile
birlikte;

a) tekel... 3-5 sene sonra uyanip platform degistireyim deseniz
yapamazsiniz cunku tonlarca uygulama yazilimi gelistirmis, binlerce
kullanici egitmissiniz...

b) Her sene MS'e avuc dolusu parayi "upgrade" bedeli olarak odemek
zorundasiniz. win3.1'den win95'e gecisi animsatirim... Kac kisi
dayanabildi gecmemek icin? MS'in dunyasinda "ucretli upgrade"'lere
mecbursunuz...

c) "Nereye gitmek isterseniz oraya" degil, MS'in istedigi yere
gidiyorsunuz... Bunun aciklamasi sayfalar surer, yapmiycam...

SIktIgim insanlardan ozur dileyerek,
Kolay gele,
burak,