Re: [LINUX:929] internet

Murat Arslan (arslanm@cyberdude.com)
Sun, 8 Mar 1998 09:39:06 +0000 (GMT)

On Sat, 7 Mar 1998, ali veli wrote:

> selam
> ben linux ile hala internete baglanamiyorum
> ppp-tool diye bi program kulaniyorum
> fakat bana soyle bi hata veri,yor
> usage:chvt N

ppp-tool'u yazmaya kaLdIGIm yerden devam edicem, bir ara biter
v2.0 mIdIr artIk neyse bi yerLere koyarIz.
TODO dosyasInIn iCinde yapILacakLarIn bir kIsMi ListeLenmiStir.

chvt hatasI dial-up prosedur'e switch edemediGinin hata mesaJIdIr.

> ezppp ile de baglanmaya calistim
> baglanti kuruluyor fakat ifconig komutu ile bakiyorum baglantim yok

ezppp iLe baGLantInIn baSarILI bir SekiLde gerCekLeSmesi gerekir.
home dizininizde buLunan .ezppprc dosyasInI siLip yeniden
ezppp CaLIStIRIp ayar yapmayI ve baGLanmayI deneyin.

Debug penceresini aCIn, ve script kuLLanmayIn,. BaGLantI gerCekLeStikten
sonra scriptLe baGLanabiLirsiniz.

> ayrica ne irc ye nede web e cikiyor
> sonra minicom ile denedim
> onda ise baglantim oluyor sonra kendi kenndine kesiliyor

minicom yardImIyLa Internet'e baGLanmak hiC denemediGim ve tavsiye
etmediGim bir durum.
Ya komut satIrIndan (/usr/sbin/ppp-on dosyasInI editLedikten sonra)
ppp-on komutuyLa baGLanIn, ya bir dip script ayarLayIn, ya da
ezppp iLe baGLanIn.

dip iLe baGLanmayI biraz aCIkLamaya CaLISayIm:

Once dip programInI CaLIStIrIn.
gate:~# dip -tv
DIP: Dialup IP Protocol Driver version 3.3.7o-uri (8 Feb 96)
Written by Fred N. van Kempen, MicroWalt Corporation.

DIP: name=root home=/tmp
host=gate.marketweb.net.tr IP=195.174.40.199
prot=SLIP MTU=296

Modem set to "HAYES".
DIP [0 ]>

ardIndan port ayarInIzI yapIn, modeminiz cua0'sa cua0'I,
cua1'se cua1'i, vs. seCin.
(DOS'daki COM1=cua0, COM2=cua1, COM3=cua2, COM4=cua3)

DIP [0 ]> port cua0
PORT: terminal port set to "cua0".
DIP: tty_open: /dev/cua0 (3) DIP: tty_open: IBUF=1024 OBUF=1020
DIP: tty: set_speed: 38400
DIP: tty: set_databits: 8
DIP: tty: set_stopbits: 1
DIP: tty: set_parity: N
DIP [0 ]>

Akabinde term komutunu girin. CTRL-] komutuyLa geri donebiLiriz.
ve karSI tarafI arayIn. BaGLantI kuruLduGunda kuLLanIcI isminizi
ve Sifrenizi girin, PPP iSleme girdinde ise aSagIda yazILan
komutLarI girin.

DIP [0 ]> term
[ Entering TERMINAL mode. Use CTRL-] to get back ]
ATH0
OK
ATZ0
OK
ATDT0822XXXXXXX
CONNECT

Username: arslanm
Password: ????????

prompt> ppp
~{....
(CTRL-])
[ Back to LOCAL mode. ]
DIP [0 ]> get $local 0.0.0.0
About to set variable $local to 0.0.0.0
DIP [0 ]> get $remote 0.0.0.0
About to set variable $remote to 0.0.0.0
DIP [0 ]> mode PPP
gate:~#

bir sure bekLeyin, 3-4 saniye kadar, sonra ifconfig iLe
baGLantInIn gerCekLeStiriLip gerCekLeStiriLemediGine bakIn. EGer
cevap negatif ise tail /usr/adm/messages komutu iLe hatanIzI gorun.
BaGLantI var ise bu yapILanLarI bir scriptte topLamaya CaLISIn.

/usr/doc/dip/samples aLtInda ornekLer mevcut, ppp.dip buna en
uygun oLanI sanIrIm.

KoLay geLsin,

> beyhan ogur
__