MS'un somurge dunyasi

Gorkem Cetin (e077245@narwhal.cc.metu.edu.tr)
Fri, 6 Mar 1998 15:12:06 +0300 (MEST)

On Thu, 5 Mar 1998, Omer ALTIN wrote:

> Merhaba;
> lisansiz yazilim kullanmaya karsi olmak isterdim.bilginin emegin mutlaka
> bir karsiligi olmali ancak bu bir somuru olmamali microsoft urunlerinin

Selam.

Lise ogrencilerine yapilan bir ankette, universitede en cok onemsedikleri
3 degeri soruyorlar. Malum cevaplar, duzenli bir hayat, cok para
kazanmak, vs ..

OnemseMEdikleri 3 deger arasinda, anadolu liseleri, duz
liseler, fen liseleri ve meslek liselerinde "isbirligi" ortak yon idi.

Biraz durup dusunmek lazim. Ne yapiyoruz da ogrenciyi birlikte calisma
idealine degil de cok para kazanmaya yonlendiriyoruz ? Toplu eylem,
toplu karsi koyma, toplu itiraz yoksa

Microsoft ve usagi BSA tuketmeye, somurmeye devam edecektir.

En basitinden asagidaki ornekte Avrupa'da en dusuk yevmiye alan isci bir
Turk iscisinden 5 kat fazla kazanirken, yazilim ucretlerinin ayni olmasi

BSA'nin taa basbakanliga kadar sizmis olup basbakan imzali bir kagidi
universitelere yollamasi

Universitelerin kisitli butcelerini hice sayarak site license adli
bir ali cengiz oyunu ile hakettiginden daha fazla "mangir" goturmesi
(isin arkasinda guzel oyunlar da donuyor)

Trilyonluk yazilim ithalinde diger ulkelerdekinin tam aksine en buyuk
tekeli olusturmasi ve turk yazilim sektorunu bagimli birakmasi

dusunulemez.

BSA hemen kendine bir ceki duzen vermeli, dar imkanlari olan
universitelerden elini ayagini cekmelidir. BSA, ne hakla benim
universitemi tehdit edebilir?

MS : kopyalamaya karsi onlem alabilecegin halde bunu yapmiyorsun,
yayilmaci politika izleyerek kopyalamaya goz yumuyorsun, ardindan BSA
kuklasini kitlesel para kazanmak icin one suruyorsun.

Bilgisayar destekli egitimde tek isletim sistemi bagimliligi hep kanayan
bir yaramiz olacaktir. Karteli elimizle besliyoruz.

Bu ise bir son demenin vakti gelmistir.

Iyi calismalar,
Gorkem