Re: [LINUX:593] Sorular

Deniz Altintasli (submarin@gsu.linux.org.tr)
Mon, 23 Feb 1998 13:13:01 +0200 (EET)

On Mon, 23 Feb 1998, eylul wrote:

> Merhaba,
> Klasik sorular olacak ama :(
>
> a. Ben gercekte windows tabanli sistemlerin kullaniciyim.
> b. RedHat 4.1'i xWindow'uyla birlikte kurdum (Ses,ethernet, scsi kartimi
> ve instalasyon sirasinda gormesine ragmen sonrasinda CDRom'umu gormedi)
>
> 1. 1-2 yil once elimde RedHat, Debian, SlackWare'in ve bir suru linux
> program ve kernel'inin oldugu 6 CD'lik bi set vardi. Ne yazikki birine
> verdim ve gelmedi. Simdi Turkiye'de boyle paket set olarak Linux bulma
> sansim var mi? (Aldigim yer artik getirmiyor)

Disaridan alabiliyorsun bir de ada (hic hic emin degilim) satiyor
olabilir ..

> 2. Bu sorum NT ve X kullananlara: Amacim Internet'e linux ile xWindow
> uzerinden cikmak. (Communicater'i kurdum bile). SlackWare, debian,
> redhat gibi linux surumlerinden hangisinin x-window'u confgurasyon
> acisindan NT'ye daha yakindir sizce. Hayal meyal hatirladigim kadariyla
> debian'da network ve mount ayarlamalarini cok daha kolay yapmistim
> ornegin, SlackWare'de ise bununla ilgili en ufak bi seye
> rastlamamistim.. Bunun gibi
Network mu yoksa evde mi kullanacaksin ?

> 3. Uzun dosya isimleri! Internet'ten (Halen NT uzerinden cikiyorum)
> Communicator ile birlikte bir suru dosya cektim.(Kernel, KDE, IRC vb.)
> Bunlari sakladigim HD'ye linux'tan ulastigimda uzun dosya isimleri
> kernel~1.rpm gibi gorunuyor ve rpm -i kernel~1.rpm dedgimde de dosya
> bulunamadi gibi bi mesaj veriyor. (Communicator'da da ayni cevrim
> olmasina ragmen install islemini yapti) Sonucta linux uzerinden bu
> dosyalari uzun isimleriyle gormem mumkun mu? Yoksa internet'e linux
> uzerinden cikmayi bekleyecegim dosya cekmek icin.

/etc/fstab da NT partitionu nu vfat olarak mount et
^^^^ msdos falan yazabilir onu yerine

> 4. x-window'da 1280*1024 calismama ragmen tek bir virtual ekran (tanimi
> boyle mi bilmiyorum) ekarana hala sigmiyor. Bu virtual ekran boyutlarini
> fiziksel ekran boyutlarina nasil indirgerim?
??

> Sorularim simdilik bu kadar. Ilk mail olarak baya uzun oldu:)
sorunss ... sorunss....
Ses karin ne bu arada sb16 mi ?

Rumuz : Ses kartimi hala tanitamadim . 14. Kernel Derlemem . :(

Deniz Altintasli =-= Gsu Linux =-=