Re: [LINUX:526] Re: sosyal linux

Erdinc Ahmet KAYA (erdi@efes02.efes.net.tr)
Fri, 20 Feb 1998 18:23:27 +0200 (Turkey)

Selamlar,

"sosyal linux" thread'i uzerine sahsi fikilerimi beyan edecegim.
ilgilenmeyenler lutfen silsin.

On Fri, 20 Feb 1998, M.Ali Kucuk wrote:

> [...]
"makalelerimden" derken web sayfalarinda veya degisik kaynaklarda
buldugunuz makale ve roportajlardan bahsediyorsunuz herhalde.

> linuks degil linux (kasyi yapiyor gibisin)
tek degil, en azindan Turkiye'de de tek degil.

Gultekin Bey'in yaklasik iki haftadir ilgiyle okudugum maillerinden
bIkmIs bulunuyorum. sadece neye varmak istedigini ogrenmek icin onca mail
okudum.
Linux listesi, Turkiye'de linux ile ilgili "teknik" tartismalar ve linux
ile ilgili problemlere cevaplar bulmak amaciyla kurulmus bir listedir.
Linux'un ve daha da onemlisi FSF (free software foundation) nin ise
sosyal boyutu her ulkede bu tip tartisma gruplari disinda
tartisilmaktadir. Eger ki boyle bir tartisma ihtiyaci dogmus ise, daha
dogrusu bu tip tartismalarin yapilacagi bir listeye ihtiyac var ise
belirli liste sahiplerinden rica etmek suretiyle bu tip listeler
acilabilir. Biz burada Linux'un sosyal degil bilimsel ve akademik
boyutlarini tartismak amaciyla bulunuyor ve kendi icimizde kontrol
yapabilecegimize inandigimiz icin moderator'a ihtiyac duymuyoruz. Ancak
kisiler karsilikli olarak listede gereksiz ve istenmeyen trafige yol
acacak tartismalara giriyorlarsa buna bir sekilde cozum bulmak
durumundayiz. Bunu da dedigim gibi, farkli tartisma konulari icin farkli
listeler acarak yapabiliriz diye dusunuyorum. Bu konuda Akgul hocamiz
veya linux.org.tr'daki arkadaslar baska bir liste acarak yardimci
olabilirler sanirim. Kaldi ki zaten bilkent'teki listecide bu tip
konularin (sosyal boyutlardan bahsediyorum) tartisildigi belirli listeler
var. "Linux olayi bence bambaska bir olay" diyip de buldugunuz ilk linux
listesine bu sekilde mesajlar gonderemezsiniz.

ikinci bir husus:
bir listeye makale, tanitim, duyuru vs. gondermek (ki birden fazla insani
rahatsiz edebilmeniz demek), etiklere aykiri bir davranis olarak
nitelendirildiginden, ilgili bilginin kaynagi gosterilerek bilgi aktarimi
saglanmis olur. Gonderilen makaleler ilgimi cekmedi degil acikcasi ancak
onlari mailbox'tan degil de browser'dan okumak daha rahat (ergonomik) ve
guzel olacak. Allaha sukur elim ayagim tutuyor. gordugum bir URL'yi de
browser'da adres kismina yazip <enter> basabilecek kadar kapasitem de
var. Gider ilgili bilgiyi kaynagindan okurum. Boylelikle size "ne iyi
ettin de bunlari listeye yolladin" diyen arkadaslara da istedigin gibi
yardimci olabilirsin. "Beni susturamazsiniz" seklindeki bir tavirdansa
"bu is boyle oluyorsa boyle yapalim" demeniz daha uygun ve medeni bir
tavir olacaktir. Daha once diger arkadaslarin da dedigi gibi gerekirse
"susturulursun". Cunku burasi bu tartismanin yeri degil. Ilgili yere
ilgili yonlendirme de yapildi ama sen ille de bu listeye boyle bir hava
koymak istedin. Bu yuzden listenin amacina da aykiri hareket etmis oldun.
Daha fazla birsey soylemek istemiyorum. Bu maili de listeye attigim icin
uzgunum, ancak ileride de bu tip bir thread olmamasini umdugumdan boyle
yaptim.

LISTE SAHIBINE NOT: Lutfen ayda bir liste ile ilgili bir administrivia
gonderebilir misiniz?

Saygilarimla,

Erdinc Ahmet Kaya
erdi@efes.net.tr
Calistigim sirketin bu konuyla alakasi yoktur. olursa soylerim.

diye bir > > ön-kabul varsa lütfen beni haberdar edin, zamanınızı ve bant