Re: [LINUX:442] Re: X windows client

Onur Tolga SEHITOGLU (onur@lcsl.metu.edu.tr)
Thu, 19 Feb 1998 09:43:25 +0200 (EET)

> evet bu mmumkun ve sIkCa uygulanan bir yapi... bunun icin
> dos mkn lere bir X-Window Client yuklemeniz lazim, win3.1 veya win95
> altindada olabilir... ege arsivinde bi yerde Xappeal adinda bir yazilim

Yahu ukalalik olarak algilamayin sadece bilgilendirmek icin soyluyorum.
X Windows'da client ve server alistiginiz ve beklediginizin tersi
anlamlarda kullanilir. Bir X Windows serveri pencere ve grafik islemleri
servisini veren yani grafik kartinin ve monitorun oldugu makina ve
yazilimdir. Client ise pencereler ve grafigin verisini hazirlayan ve
X Server'a gerekli istekleri gonderen makina ve yazilimlardir.
PC'den bir Unix makinasina X baglantisi kurmak icin gerekli Xappeal, Xwin32,
eXcess gibi yazilimlar X server yazilimi olarak gecerler ve bu
durumda Unix makina X client'i olarak xterm, window manager gibi yazilimlari
calistirir, PC ise Xwindows serverligi yapar.

sevgiler.