Re: [LINUX:150]

Gokhan Moral (gm@Bilkent.EDU.TR)
Thu, 05 Feb 1998 19:05:46 +0200

--------------8A1014358BE2DBA272C42306

evet mumkun
bilkent'te uyguladigim yontemden kisaca bahsedeyim...

windows uzerinden (NT) LPR ile (NT'nin icinde geliyor) bir unix
makinesine gonderiyorum. bu ilk step. windows uzerinde kullanicilarin
gordugu printer "wprn" diyelim. buna gonderilen her dosya unix uzerindeki
"aprn" diye bir printer'a gonderiliyor.

ikinci step olarak, aprn bu dosyayi aliyor, bir input filter (if) ile
oncelikle bir directory'e
save ediyor ve printer'in takili oldugu windows makinesine geri yolluyor
(bu dosyanin yollandigi makine ile ayni olmak zorunda degil).

ucuncu olay da her 5 dakikada calisan bir shell scripti (crontab'dan).
username ve hostname adi ile save edilen file'lari (PS filelari) %%Page:
satirlarini kullanarak sayfalarini hesapliyor (baska kolay yol bulamadim)
ve sayfa sayilarini bir text dosyasina append ediyor.

burada biz kullanicilari kisitlamiyoruz, ama isterseniz print esnasinda
yeterli quotasi var mi yok mu diye kontrol eden kucuk programlarla
kisitlama yapabilirsiniz.

kullandigim sey ise Samba. windows tarafinda eger 95 kullanacaksaniz
acitslpr'i tavsiye ederim. acitslpr 95 ve NT icin mevcut.

ayrica printer spooler'i olarak LPRng kullaniyorum. ftp.astart.com
altinda bulabilirsiniz. oldukca shIk ve cok becerikli. (/etc/printcap
hasreti cekip Solaris'inki silip LPRng kurdum).

kolay gelsin.

tayfun asker wrote:

> Bir windows network uzerinde kullanicilarin printer kullanimina kota
> koymak istiyorum. W95 ve WinNT de boyle bir yetenek yok. Bu isi Linux
> araciligi ile yapmak mumkunmu? Evetse nasil?
> Tesekurler.....

--------------8A1014358BE2DBA272C42306

begin: vcard
fn: Gokhan Moral
n: Moral;Gokhan
org: Bilkent University
adr: Bilkent University;;Rektorluk Binasi 416;Ankara;;06533;Turkey
email;internet: gm@bilkent.edu.tr
title: Network Administrator
tel;work: (90) 312-2664000 x1622
tel;fax: (90) 312-2667814