Re: [LINUX:141] linux+NT

Erdinc Ahmet KAYA (erdi@efes02.efes.net.tr)
Thu, 5 Feb 1998 11:20:32 +0200 (Turkey)

Selamlar,
Oncelikle Yeniden Linux (redhat) kurman gerekmez. Kurmus oldugun
sistemden bu kadar cabuk vazgecme.

1. Biryerlerden (ya da hazir varsa elinde) bir boot disketi bul. Ozellikle
slackware boot disketleri bu is icin bicilmis kaftan :)

2. Daha sonra bu boot disketi ile sistemi ac. Yani sistemi kapat, boot
disketini takip sistemi ac.

3. LILO prompt geldiginde mount root=/dev/hdaX yaz. burada /dev/hdaX
Linux kurulu olan partition. Root partition eger 1. partition ise bu
/dev/hda1 olacaktir. Root partition'in hangisi oldugunu ogrenmek icin
NT'de Administration Tools--> Disk Administration'u ac, Orada diskinin
durumunu goreceksin. Diyelim ki hangi partition oldugunu dogru
tutturamadin. Yani /dev/hda1 dedin ve root partition bulunamadi. O zaman
LILO prompt'ta <enter>a bas gitsin.

4. Ikinci (root) disketi istedigi zaman (slackware disketleri icin
konusuyorum) tak. Acilinca root yaip sisteme gir. fdisk yazip "p" tusuna
bas. Boylece diskinde hangi partitionlarin linux oldugunu (linux native)
goreceksin. "q" diyip cik.

5. Linux'u tekrar boot disketleriyle ac. Ama bu sefer LILO prompt'ta
dogru partiton'u ver.

6. Sistem acilinca /etc/lilo.conf dosyasini root olarak editleyip
boot=/dev/hda kismini /dev/hdaX yap. Buradaki X yukaridaki X ile ayni.

7. Kaydedip cik.

8. Liloyu tekrar install et. (/sbin/lilo slackware'de. Redhat'te de ayni
olmasi lazim).

9. Eger bir problem yoksa (hata mesaji vermediyse) fdisk ile veya NT disk
administrator ile aktif partition'u linux root partition yap.

Bu kadar uzun gozuktugune bakma. Daha kisa ve kolay bir yol var, ama
lilo.conf dosyasinda bu duzenlemeyi yapip linux root partition'a kurman
gerekli liloyu. Daha sonra da bootpart.zip isimli dosyayi altavista'da felan
aratip bul. Yerini hatirlamiyorum. Bu programi NT'de kullanarak nt boot
menusune linux'u ekleyebiliyorsun. Yok ben elle ekleyecem diyosan bana
mail at.

Umarim problemi cozer.
Saygilarimla,
Erdinc