Re: [LINUX:125] Swap

Gokhan Moral (gm@Bilkent.EDU.TR)
Wed, 04 Feb 1998 18:22:01 +0200

--------------B2E50E1579F34F67A23153C7

swap partitioniniz olmali , ki sanirim vardir.
bunu "fdisk -l" ile gorebilirsiniz.
o swap partitioninizi resize edemezsiniz. swap sizeinizi degistirmek icin
(yani arttirmak) iki sansiniz var. ya linuxinizi bastan kuracaksiniz ve
kurarken swap'i 20 degil 50 yapacaksiniz, ya da swap olarak bir file create
edip onu kullanacaksiniz.
ikincisi icin "dd", "swap", "swapon" manual pagelerine bakmaniz yardimci
olur.
Saygilar

A. Gurcan Ozturk wrote:

> Selamlar,
> Eskiden slackwareim 8 ramle idare ediyordu.Simdi ram miktarini gunun
> sartlarina gore 24 MB yaptim ancak swap alani hala 20 MB.Sorum su
> 24 MB ram icin 50 MB swap vermeyi dusunuyorum.ancak nasil yapabilirim?
> Yani swap alanini nerden vermem gerekiyor.
>
> [prometheus:/home#]df
> Filesystem 1024-blocks Used Available Capacity Mounted on
> /dev/hda3 614681 465257 117672 80% /
> /dev/hda1 411008 268312 142696 65% /dos
> [prometheus:/home#]
>
> Tesekkurler.

> A.Gurcan Ozturk
> [...]

begin: vcard
fn: Gokhan Moral
n: Moral;Gokhan
org: Bilkent University
adr: Bilkent University;;Rektorluk Binasi 416;Ankara;;06533;Turkey
email;internet: gm@bilkent.edu.tr
title: Network Administrator
tel;work: (90) 312-2664000 x1622
tel;fax: (90) 312-2667814