Re: [LINUX:95] Re: telnet

Bulent VURAL (bulentv@star.com.tr)
Mon, 02 Feb 1998 21:21:30 -0500

At 19:41 02.02.1998 +0200, you wrote:

>Hatta daha da abartip:
>BOOT'u floppy'den yapip root partition olarak networkteki
>baska bir makinanin root'unu makinasina mount etmeyi
>deneyen var mi?

:) kendi adima henuz oraya kadar gelemedim

Simdi once ufak (!) bir sorun eklendi..

1- boot diskine ekleme yada cikartma yapamadim cunku mount
edemedim..system zira floppyde bulunan boot diskinde msdos fs aradi..

2- mount -t ext2 /dev/fd0 /mnt/floppy denedim bu sefer de fd de ext2 fs
olmadigini soyledi

3-(konuyla pek ilgili degil ama..)hda1 (vfat) bir redhat dizini
icermekte , bu bir linux kurulum dizini..
ve /mnt/c de mount edilmis durumda.. ben bu dizine root olarak ftp de
ulasmak istedim ama ftpden root sifresiyle giremedim..ayni sekilde telnet
le de root olarak ulasamadim..fakat ayrıca 500:500 bir user actigimda bu
user ftp den de telnetden de ulasabiliyor..o userin hakkını 0:0 (root
hakki) yaptigimde o da bu sefer ftp ve telnetden makinaya ulasamaz
oldu..tekrar 500:500 yapinca ulasiyor..
bunun sebebi ne olabilir , root olarak ulasabilmem icin ayrica ozel bir
islem mi yapmam gerekiyor?

iyi calismalar

bv