Re: [LINUX:4226] Re: setuid

Varol Kaptan (varol@ii.metu.edu.tr)
Thu, 22 Jan 1998 21:11:11 -0200 (GMT+2)

On Thu, 22 Jan 1998, Kutsal Berberoglu wrote:

> Yani, ircd adlI, root yetkileri OLMAYAN bi kullanIcI aCIp, sonra da
> chown ircd /program/her/nerdeyse/ircd yaparsanIz, hiC sorunsuz CalISAcak..
>
> IRCD'yi root olarak CalIStIrmak istiyorsanIz illa, ircd kodunu deGiStirip,
> root'musunuz deGilmisiniz kontrolUnU yapan satIrI CIkarmanIz gerekecek.
> Yada, eGer varsa, ircd'nin config dosyalarInda biyerde "root olarak CalIS,
> kOle!!" diye bir option vardIr, onu aCmanIz yeterli olur...
>
> Kolay gele..
>
> -Kutsal

ircd'yi root olarak calistirabilirsiniz, hatta calistirmaniz de gerekiyor.
Mesela server'i reboot ederseniz ircd'nin otomatik olarak rc.local'dan
calistrimak gerekiyor. Bunun icin yapmaniz gereken sey:

chown irc.users ircd
chmod +s ircd

bundan sonra root olarak calistirsaniz bile adam kendisini
users grubundaki irc userin process'i olarak calismaya devam
eder. Tabi "irc" user'i bir ornekti, siz baska bir user ve/veya
grup secebilirsiniz

Varol Kaptan

Research Assistant
Informatics Institute