Re: [LINUX:4215] Linux'ta PPP Server...

Cihat Arikan (arikan@bornova.ege.edu.tr)
Thu, 22 Jan 1998 16:39:58 +0300 (EET)

On Wed, 21 Jan 1998, serhat wrote:

login programi olarak yine /bin/login'i kullan, fakat shell olarak
kullanicilar icin (veya o hat icin!) ayri IP'ler veren script'ler
kullanirsan problemsiz calisir... (Ben oyle kullaniyorum..)
(Birden fazla hat oldugunda, ayni user'in tekrar login olmasini
ve ayni IP'i almaya calismasini script'le engelleyebilirsin..)

> Herkese Merhabalar,
>
> Yapmak istedigim sey su:
>
> - Kullanici, Linux makineye PPP baglantiyi kullanici adi ve sifresini
> girerek yapabilmeli.
>
> - Kullanici baglandiktan sonra sadece Linux uzerindeki maillerini
> okuyabilmeli ve baska bir servise ulasamamali.
>
> Bunun icin yaptikarim:
>
> - mgetty-1.1.9 programini download edip kurdum.
>
> - /etc/ppp/options.ttySx dosyasinda gerekli ayarlari yaptim.
>
> - /usr/local/etc/mgetty+sendfax/login.config dosyasina asagidaki satiri,
> her baglanan kullanici icin login processini cagirmasi icin yazdim:

> [...]

Cihat ARIKAN (E.U. Tekstil Muh. Sys. Adm.)
E-mail: arikan@bornova.ege.edu.tr
arikan@textile.ege.edu.tr [(+90)(232)3880110-2773]
arikan@textil.ege.edu.tr [(+90)(232)3884000-2773]
arikan@konsan.com.tr [(+90)(232)4636267]