Re: [LINUX:4122] linuxla internet

Murat Arslan (arslanm@star.com.tr)
Mon, 19 Jan 1998 14:00:27 +0000 (GMT)

On Fri, 16 Jan 1998, ali veli wrote:

> linuxla internete nasil baglanirim
> usr 33600 modemim var linux taniyor minicom ile bbs lerden dosya
> indiriyorum fakat internete baglammayi bi turlu beceremedim
> linux um slackware kerneli ise 2.0.29

ftp://gate.marketweb.net.tr/pub/linux-ppp dizininde
iki tane program var. bir tanesi X Window altinda kullanilabilen
Windows 95'e yakin bir gorunume ve kolayliga sahip olan ezppp
digeri ise komut satirinda calistirilabilen bir kabuk programi.

ezppp ile 95'deki gibi dial-up penceresine benzer birsey olusturabilir,
altinda bulunan baglanti turlerinden/sekillerinden istediginizle
baglanabilirsiniz. Ancak ezppp nin bir iki ufak sorunu var (bug).
Modeme hangup komutunu biraz degisik bir yontemle gonderiyor,
ve bu da modemin h0'i anlamamasina yol aciyor.. yani hat gitti
saniyorsunuz, ama hala hattasiniz. Dial islemi sirasinda cancel ederseniz
de ayni sorunla karsilasiyorsunuz.. ezppp nin bence en iyi tarafi
terminal penceresinin olmasi.. yani 95'deki gibi login/pwd girip f7
tuslarini deneyebilirsiniz.. ya da script ile baglanabilirsiniz.. vs vs

ppp-tool'un ise yaptigi seyler cok basit, ancak faydali..
ornegin.. modeminizi arattirabiliyorsunuz.. modem arama rutini biraz
komplike, ama gene de calisiyor.. ve dialup prosedurune switch
user-friendly degil..

neyse siz ikisini de deneyin..

---
Murat Arslan