[LINUX:4133] Re: (fwd)

Sinan Ulker (sinanu@alnet.net)
Sat, 17 Jan 1998 14:41:17 +0300 (EET)

---------- Forwarded message ----------
Date: Fri, 16 Jan 1998 14:58:13 +0200 (EET)
From: Zafer Berber <zafer@prizma.net.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:4133] Re:

merhaba bende bir slackware kullanicisiyim normalde konsoldan giriste
cok rahat islem yapiyorum pent75 olmasina ragmen x-window da baya
zorlaniyo perfonmasi artirma yolu varmi varsa nedir, irc programi kurdum
bunla baglandim cok fenaydi termlerde bile cok zorlaniyorum mirc gibi
laga dusurmeyecek bir irc prog bileniniz var mi
--> birincisi x-window calisirken oldukca fazla bellege ihtiyac duyar
bunun icin oncelikle makinanizin ram ini arttirin bence
--> irc programina gelince zircon denen bir program var onu download edip
install edin
ikinci mesele aliaslar hakkinda
normalde shutdown -rf now komutuyla makineyi reboot ediyorum ve usenmeye
basladim , bi alias yapayim dedim hatirladigim kadariyla
"alias reboot 'shutdown -rf now'' satirini yazip calistirdim amacim
reboot yazip yapmakti
sonradan aklima geldi acaba reboot komutu varmi diye denemedim ama yok
galiba
--> reboot komutu var eger $reboot yazdiginizda reboot oluyorsa birde sunu
deneyin $/sbin/reboot
neyse bundan sonra acilista bir takim problemler oldu fsck yapmaya
basladi
sonra soyle bir uyari verdi " reboot command unknow " komut
tanimlanmamis gibi
uyaridan sonra login istedi root olarak girdim sonra acilmaya devam etti
gene durksamalar oldu sonra girdim fsck yaptim gene login oldugumda ama
normal sekilde guvenli olsun diye "shutdown -rf now" yaptim tekrar
actigimda ayni problemlerle karsilastim sorun ne olabilir
:))

Umut Gokbayrak wrote:

> [...]

Zafer Berber                              mailto:zafer@prizma.net.tr
Prizmanet                                  Tel:+90-212-2279858
http://www.prizma.net.tr             Fax:+90-212-2596939
http://www.emlak.net                 http://bogaztv.prizma.net.tr
http://pusula.net                          http://sinema.net