Re: [LINUX:4104]

Umut Gokbayrak (santana@unimedya.net.tr)
Sun, 16 Nov 1997 21:54:08 +0200

----Original Message-----
From: turgut <tax@comnet.com.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Date: Thursday, January 15, 1998 1:35 PM
Subject: [LINUX:4104]

>1)benim gibi yeni linux a baslayanlar icin ,
>aktif bir kurs yada , e-maille , ogretmeyi arada dusunen oldumu yada
>olabilirmi

size gerekli olabilecek en iyi kaynak linuxu kurdugunuzda /usr/doc
dizininizin altina yerlesecek
olan dokumanlardir. Linuxun guzel yani da herseyin windowsdaki gibi
wizardlar sayesinde degil de
kendi alinterinle ugrasarak yapilmasidir. Eger sizin kesfetmekte
zorlandiginiz bir konu olursa burasi
sizin e-mailleriniza her zaman aciktir.

>2) linux ta calisacak bir irc programi ariyorum :)) , tabi linux u kurarsam

linuxu kurmayi becerdiginiz zaman ircii vb irc programlarini da kurmus
olacaksiniz. Linux butun internet ve
intranet uygulamalari icin yeterli olabilecek kaynaklari(en azindan uzunca
bir sure) kendi kurulum paketi
icersinde icersinde icermektedir.

>3) ftp.linux.org.tr de bulunan turkuazi cekersem ,makinama onu
kurabilirmiyim
> yada hazir birsey kurmamisken ayni adresteki redhad'imi kursam.

linuxun hangi surumunu kurarsaniz kurun asil onemli olan kernel denilen
isletim sisteminin kalbidir.
O acidan hangisini kurarsaniz kurun neticede kullanacaginiz komutlar vb. cok
fazla degismez.
turkuazi kurma veya kurmama konusunda yeni bir tartisma baslatmak
istemiyorum ve bu olaya sadece
yeni bir linux kullanicisina yardimci olabilmek acisindan yaklasarak
soyleyebilirim kiturkuazin su anda alfa
ya da beta test surumunde oldugunu goze alarak redhat veya slackware
surumlerinden birisini tavsiye
edebilirim. Ozellikle de slackware... neden derseniz slackware de
konfigurasyon olayina biraz daha fazla
kafa patlatmaniz gerekecek ve linuxa cok hizli asina olmaya basladiginizi
hissedeceksiniz. Ornegin ben ilk
linux kurmaya calistigimda mouse' umun PS/2 oldugunu bilmedigim icin tam 1.5
saat sadece moue'su
tanitmak icin ugrasmistim. Gerisini tahmin edin. Turkuazin test surumleri
bittiginde de onu kullanmamaniz
icin hic bir sebep oldugunu da sanmiyorum.

>boyle garip sorularimi cevaplayacak olanlara simdiden tesekkurler
>

>selamlar

Saygilarimla
Umut Gokbayrak