Re: [LINUX:4043] Re: Linux Satisi

Mustafa (mustafa@bimel.com.tr)
Tue, 13 Jan 1998 13:54:06 +0200 (EET)

On Tue, 13 Jan 1998, Sukrucan BAYTAN M.D. (Physiology) wrote:

> [...]
> To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
> Subject: [LINUX:4043] Re: Linux Satisi

> Israrli deneyim sorulariniza soyle cevap vereyim, ben 1994 civarlarinda
> Linux'u KTU'de ve Turkiyede erken baslayanlardan olduguma inaniyorum.
> Ayrica bu soyledigimin bir deneyimle alakasi yok.
>
> Gercek sorunuza bir soruyla cevap vermek zorundayim: Bu soru bunca
> yazdigim butun satirlarin ana fikridir.

> Soru 1: Herhangi bir programlama dili ve ozellikle C programlama dili
> Turkce olmadan Linux veya herhangi bir OS tam anlamiyla Turkce olurmu?

D) NA (Not Applicable)

Bilmiyorum, benim kafam basmiyor olabilir ama, -OS'un
hangi dille yazildiginin oneminin olabilecegini hadi gectik ama-
OS'un yazildigi dilin Turkce olmamasinin OS'un Turkce olamayacagini
nasil gerektirdigini anlamadim. Onemli olan komutlarin hangi
dilden kokenlendigi ( mesela Ingilizce Oxford sozlugume gore char
diye bir kelime yok yada strlen diye de) degil o komutlarla yordamlari
fonkisyonlari nasil olsuturdugunuzdur. Bunlari olustururken de
kuskusuz edebi bir seyden daha ziyade mantiktan yararlaniyorsunuz.
Ayrica kullanacaginiz yordamlarin altyordamlarin adlarini
istediginiz dilde verebilirsiniz. Olayi biraz daha karistirarak
basitlestirmek icin su assembly ornegine bakalim.
..
move eax,ebx ta$i eax,ebx (burda x yerine ozbeoz yumusak g olabilir)
add cx,dx ekle cx,dx
nop hic
jmp fill_square atla kare_doldur
..

nasi ikisi de guzel gorunuyor ve bence hic bir farki yok. (Neden
aceba ? )

Iyi gunler dileklerimle.

> Ingilizce teste katildiginiz icin tesekkurler.

> |Sukrucan H. Baytan M.D. (SysAdmin) ("`-/")_.-'"``-._ |
> |Karadeniz (Blacksea) Technical University, . . `; -._ )-;-,_`) |
> |Medical School, Dept. of Physiology. =(v =)' _ )`-.\ ``-' |
> |Trabzon/TURKIYE [Turkey yourself:)] _. -_..-_/ / ((.' GOOFY: |
> |turk@meds.ktu.edu.tr 193.140.168.205 ((,.-' ((,/ Lemme out!!|
> |Fax: +90 (462)325-2270 http://meds.ktu.edu.tr/cbaytan.html (Mrreoww) |

Mustafa@hitit.bimel.com.tr
|WARNING !! Failure During Boot. No Cpu's Found !! Proccessing Skipped |
|The fire was discovered then the security problem arouse |