Re: [LINUX:4036] Re: Linux Satisi

Burak DAYIOGLU (bbm759@eti.cc.hun.edu.tr)
Tue, 13 Jan 1998 09:50:00 +0300 (EET)

On Tue, 13 Jan 1998, Sukrucan BAYTAN M.D. (Physiology) wrote:
> dolayi. Ayrica Bilgisayar sozcugude Komputer sozcunu hicbir anlamda
> icermeyen yanlis bir sozcuktur, Komputerler bilgi saymazlar, Kim cikardi
> bunu bilmiyorum, uydurukculugun bu kadari olmaz dogrusu.

Bu kelimeyi ureten zat, TDK icin yillarca bilisim terimleri otoriteligi
yapan, hacettepe universitesi bilgisayar muh. bolumu kurucusu Prof. Aydin
Koksal'dir. Kendisi, gecen yillar icerisinde Turkcemize 8000'den fazla
bilisim terimi kazandirmis, yanlis animsamiyorsam 4 ya da 5 dil bilen bir
bilgisayar ve dil bilimcisidir. Umarim aciklamamdan yanilgi icinde
oldugunuzu anlamissinizdir.

> Tabiiki para kazanmak ve OS dunyasindaki paylasim oranini arttirmak icin.

parayi nasil kazanacak? insanlar kendi dillerindeki isletim sistemini
kullandikca...

> Nasil yani? Site'larinizi ziyaret eden yabancilari hic dusunmuyormusunuz?
> Yoksa yanlis bir yerimi point ediyorum?

point etmek? Ingilizce konusmayi mi tercih edersiniz?

Siteyi ziyaret eden yabancilarin ISO-8859-9 ile hazirlanmis bir sayfada
yer alan ingilizce metinleri goremeyecegini mi soylemek istiyorsunuz.
linux.org.tr sayfalarinin buyuk bir bolumu Turkler icindir ve bu nedenle
Turkcedir, ama isterseniz bu tartisma listesinde yabancilarin da
olabilecegini dusunerek Ingilizce yazisalim... Yoksa anlamazlar...

selamlar, sevgiler,
bd