Re: [LINUX:3854] Re: KDE

Orhan Gokcol (gokcol@istanbul.edu.tr)
Wed, 31 Dec 1997 04:18:58 +0200

Baris Cenberci wrote:

> [...]

> desktop uzerinde uygulamalar arasinda uyumlulugu saglamakla basliyor...
> KDE kendi uygulama suitiyle geliyor.. Bunlar arasinda da uyum oldukca
> fazla....
>
> Mesela en hos ozelliklerden birisi su, siz, bir ftp URL'inde gorulen bir
> ikonu filemanager penceresinden cekip, masaustune koyabiliyorsunuz. Alet
> bunun uzerine ftp download baslatiyor.. falan filan...
>
> Bence, klasik X uzerine olukca fazla sey koyuyor... Kurulmasi ve tekrar
> silinmesi hic zor degil... Denenmesini siddetle tavsiye ederim...

Merhaba,

Yukarida anlattiklariniz aslinda, windows95 kullanici arabirimi'ndeki standart
ozellikler.
:).. KDE'yi bir sure denedim. Linux'u da alici gozle yaklasik 1.5 aydir filan
kullaniyorum.
Hem normal kullanici icin, hem de (biraz acemi) admin kullanimi icin,
sunduklari ara birimler
pek te "albenili" degil. Herseyi yapabiliyorsunuz, ama dosya sistemi icindeki
yuzlerce
konfigurasyon dosyasina bazilarinin anlamlarini bilmediginiz tonla satiri
ekleyerek..!!.
X Win uzerine 1-2 eklenti yapmak icin bile Config dosyasina girip ilk anda
insanin
gozunu korkutan "enteresan" satirlar arasina "yine enteresan" bazi satirlar
eklemeye calisiyorsunuz.

Tabii; tum internet servisleri, cok kullanici destegi, guvenlik, ag
yazilimlari, stabilite,
uyum, dokumantasyon, destek vb gibi ozelliklerini dusundugunuzde neredeyse
tum konfigurasyon islemlerinin "text bazli" olmasina biraz
katlanabiliyorsunuz.. :)
Ama, itiraf etmek gerekirse, linux-un da, w95 kadar rahat kullanilabilir bir
desktop-u
olsun isterdim..

Selamlar, iyi yillar.

Orhan Gokcol - gokcol@istanbul.edu.tr