Re: [LINUX:3836] Re: Broadcast Massage

Sait Karalar (k-sait@hitit.bimel.com.tr)
Tue, 30 Dec 1997 20:16:30 +0200 (EET)

Ben soyle bi toparlayayim olayi;

1- Eger her yeni acilan user icin sabit dosyalar istiyorsan

mesela hepsine public_html , acip icinede default index.html koymak,
boylece her kullaniciya bir web page olsun

bu tip islemleri [ kullanici acinca otomatok olacaklari]

/etc/skel --> altina koyman yeterli... [skeleton dan geliyordu galiba..

2- Eger , o anda hatta olan kullanicilara mesaj gecmek istiyorsa

wall [mesajini buraya yaziyosun]
veya
wall < icinde_mesaj_olan_dosya.txt

3- Eger, bir ara ihtiyacin oldu, butun log olan kullanicilara mesaj
versin diyosan,
/etc/profile cinden bir dosyayi
cat file_name yaptirabilirsin...

4- birde /etc/motd var... bu dosyanin icine yazdiklarinizda sistemde
birisi LOG olunca yazilir...

Iyi calismalar...

On Tue, 30 Dec 1997, Varol Keskin wrote:

> Bir alternatif olarak :
>
> /etc icinde profile adli bir dosya var. Onceden hazirlayacaginiz ornegin
> uyari adli bir dosyanin icerigini, profile icinde
>
> /usr/bin/cat /etc/uyari
>
> benzeri bir satir ekleyerek, login olan kisiye goruntulenmesini
> saglayabilirsiniz.
> Varol Keskin
> Ege University, Science Faculty, Tel: 90-232-3884000/1738
> Astronomy & Space Sciences Department, Fax: 90-232-3881036
> Bornova 35100, Izmir - TURKEY
> keskinv@astronomy.sci.ege.edu.tr
> keskinv@alpha.sci.ege.edu.tr

~ Sait K. METU-CC