Re: [LINUX:3845] 286'da linux

Baris Cenberci (Baris.Cenberci@raksnet.com.tr)
Tue, 30 Dec 1997 17:34:48 +0000

Caglar GULSENI wrote:

> Selamlar,
> Ben evde ufak capli bir network kurmak icin bir 286 almayi dusunuyorum.
> Uygun fiyata bi tane buldum. 2MB RAM ve 40MB HDD var.
> Bu makinede linux calistirabilirmiyim? Eger calisirsa hangi versiyonu
> gerekir? Server yaptigim makinada da ayni linux versiyonunun bulunmasi
> sart mi?
> Tesekkurler...

Linux 386 makineler uzerinde calismak uzere dizayn edilmis bie isletim
sistemni. Bunun sebebi ise, 386'larin sanal bellek yonetimi ve islem
(process) yonetimi icin ozel devrelere sahip olmasi.. (Hani Microsoft
DOS'un senelerce kullanmadigi.. Adamlar herkesi aptal yerine koyup 80386
islemcileri hizli 80286 islemci gibi kullandirdilar..)

Ama bu arada 286'da kullanilabilecek Linux icin bir proje yuruyordu...
Ne durumda bilmiyorum... En kotu ihtimalle Minix kullanmak mumkun olsa
gerek (old & faithful... huh!)

Iyi calismalar....

B.C.
=={:{)*