Re: [LINUX:3723] rpm sorunu

Guven Demir (guven@compclub.itu.edu.tr)
Wed, 24 Dec 1997 14:41:08 +0200 (EET)

On Tue, 23 Dec 1997, Orhan Gokcol wrote:

> Merhaba,
>
> rpm dagitim formatiyla gelen bir program yukledim (calistigim linux : redhat 4.2).
> Ardindan yanlislikla bu programin
> bulundugu dizin silindi (lutfen nasil oldugunu sormayin :(). Ayni programi tekrar
> kurmaya
> calistigimda "zaten kurulu" oldugunu belirten bir mesaj geliyor. uninstall etmeye
> calistigimda,
> (dogal olarak) ilgili programi bulamadigini soyluyor. Bu konuda yardimci olabilecek
> var mi acaba?

x atltindaki package-management'i mi kullaniyorsunuz? kullanmiyorsaniz
kullanmanizi tavsiye ederim. ben henuz yeni bir linux kullanicisi (yani
root olarak demek istiyorum, yoksa epeydir user olarak kullaniyordum)
olarak bu programi epey faydali ve kolay buldum. rpm adli programa orana
daha bir anlasilir. bu program (aslinda script galiba) icin konusacak
olursak;

benim bildigim kadari ile bulamadigi dosyalari sadece uyari olarak
soyluyor. eger gene olmuyorsa, unistall etmenize engel bir module
dependency var demek olabilir.. yani uninstall etmeye calistiginiz pakete
ihtiyaci olan baska bir paket olabilir. once onu (veya onlari) uninstall
etmeniz gerecektir. sonra hepsini tekrar kurarsiniz.

> tesekkurler, iyi calismalar.
>
> orhan gokcol - gokcol@istanbul.edu.tr

Guven Demir.

Email: guven@compclub.itu.edu.tr