Re: [LINUX:3702] redhat pop

Murat Arslan (arslanm@star.com.tr)
Mon, 22 Dec 1997 19:01:23 +0000 (GMT)

On Mon, 22 Dec 1997, Egemen Ergel wrote:

> selamlar

Selamlar,

> yeni cikan redhat 5.0 yukledim bir PC ye
> ve local bir mailserver olarak kullanmak istiyordum
..
> inetd.conf a baktim
> pop2 ve pop3 satirlari comment edilmis idi default olarak.
> fakat pop3 satirindaki comment i kaldirmama ragmen linux um halem bir

Redhat'de nasil bilemiyorum ama (RH hic kullanmadim, niyetim de yok)
Slackware'de aynen soyle olmasi gerekiyor:

Degisikligi yaptiktan sonra, 'killall -HUP inetd' komutunu girdiniz mi,
inetd'yi restart etmek icin ? Ya da reboot ?

> pop3 server gibi davranmiyor.
inetd.conf'un icinde:

pop3 stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd in.pop3d

satIrI, /etc/services'in icinde:

pop3 110/tcp
pop3 110/udp

satirlarin olmasi gerekir.

Sonra da permissionlar tabii ki:
yani /etc/hosts.allow ve deny dosyalari
/etc/hosts.allow dosyasinin icine
in.pop3d: ALL gibi bir satir eklerseniz herkes pop3 ile mail okuyabilir,
bu degisikligi apply etmek icin de "killall -HUP init" demelisiniz,
kisaca "kill -1 1".

izinler hakkinda daha fazla bilgi icin "man 5 hosts_access"

> Egemen Ergel

Murat Arslan <arslanm@star.com.tr>
Fingerprint A49E 5EA1 EDA7 B62B E66C 1B7C 6F77 4213