Re: [LINUX:3652] shadow & pop3

Selami.Aksoy@FliPPeR.BiTaV.Org.TR
Thu, 18 Dec 1997 17:26:37 +0200 (EET)

On Thu, 18 Dec 1997, Akile Sahin wrote:

> Selamlar,
>
> Shadow kurulu bir makinenin shadow`unu iptal edip passwd dosyasi tasidim,
> shadowu yeniden kurdum, pwconv yaptim ama shadow- olusmadi. NEyse sonra
> uzerine pop3`u kurdum. Ama authentication error yuzunden pop3 ile maillere
> ulasilamadi. Yaptiklarimi tekrar dikkatli sekilde mi yapayim yoksa
> bilmedigim birsey daha mi var?
>
> Akile

Merhaba
Hangi linux versionunu kullandIGInIz hakkInda bir bilgi vermemiSsiniz ama
benim pwconv hakkInda sOylemek istediGim birkaC Sey var.. Ilk Once
demiSsiniz ki shadow- dosyasI olmuSladI.. shadow- dosyasI zaten shadow
dosyasInIn bir yedeGi oluyor.. En son deGiSiklikten bir Onceki hali
yani... passwd ve passwd- de olduGu gibi.. Bunu biliyorsunuz
zannediyorum..
Ikincisi shadow olmayan bir makinede pwconv proGramInI kullandIGInIzde
pwconv'un eskilerinde bulunduGunuz directory de yalnIS
hatIrlamIyorsam npasswd ve nshadow diye iki dosya oluSturuyordu. BunlarI
/etc/passwd ve /etc/shadow olarak kopyalamanIz gerekiyordu. Ama
yenilerinde pwconv dediGiniz zamana proGram passwd dosyasInI deGiStirip
direkt /etc altIndaki yerine koyuyor. /etc/passwd ve /etc/shadow diye
yani.. pop3 sorununa gelince bunda da daGItImIn versionunu merak
ediyorum.. Slackware'in 3.3.0 daGItImIndaki pop3d hatalI. Zannediyorum
shadow olarak compile edilmemiS.. Ama 3.2.0 ve 3.4.0 da hiC bir sorun
yok..
Kolay gelsin.

---
SaygIlar, Sevgiler