Re: [LINUX:3635] Re: Gateway

Baris Cenberci (Baris.Cenberci@raksnet.com.tr)
Wed, 17 Dec 1997 19:01:11 +0000

Giray Devlet wrote:

> ? Hocam gated ne iSe yarIyor? Linux de en azIndan Slackware de bOyle birSey
>
> gated routed gibi DYNAMIC ROUTING yappiyor ... fakat $u anda routed yerine
> gated tavsiye ediliyor ... gated birden cok routing algoritmasi
> kullanabiliyor ... biraz daha akilli ...
>
> sevgiler, Giray *?8-)

Hoca cok basit gecmissin be.

Olayi su... ROuter'lar ya da routing yapan cihazlar birbirlerine "Aloo,
benim arkamda su tip subnetler var, oralara gelen paketleri bana
gonderin" demek icin, protokoller kullanirlar.. Linux'daki routed bu
protokollerden, en basitleri olan rip (routing information protocol) v1
ve rip v2'yu destekiyor(du)

gated ise, bu protokollerden bir cogunu basarili bir bicimde
destekler... gated'i cikaranlar ise www.merit.edu'de otururlar..
www.gated.org'da ise gated'in kendisi bulunur...

Neyse azicik daha uzunu boyle... Ufak bir oneri, ozellikle dinamik
route'lari siz siz olun network admininizden gizli propagate etmeyin...
Etrafi dagitirsiniz..

Bu arada, bir kac mail onceki, gateway ucmasina cevap olarak, routed
kullaniyorsaniz, -q option'unu kullanin... Ise yarayabilir..

Saygilar..

--
B.C.
=={:{)*