Re: [LINUX:3580] bir soru

Kutsal Berberoglu (kutsal@lcc.uky.edu)
Sun, 14 Dec 1997 17:26:23 -0500 (EST)

On Fri, 12 Dec 1997, Ramazan YIldiz wrote:

[Snip..]
>Fakat buradaki sistemi kendim kurdum. Hic bir destek almadim. Linux
>kurulumu ve ayarlanmasi isini de yapabilecegime inaniyorum.
>Benim sizden destek almak istedigim konu sudur: linux temelinde
>coklu kullanicili bir isletim sistemi. bu yuzden uzerinde win95 icin
>hazirlanmis olan wingate benzeri bir tool'un hazir oldugunu
>dusunuyorum. okudugum bir yazida bu islemin "route" komutu ile
>yapildigini gordum. Bu komutun kullanimi ve benim burada kurup
[Snip..]

Simdi, Linux Uzerinde "Win95 iCin" hazIrlanmIS hiCbiSey bulamazsInIz :)
Neyse, Linux'ta IP Masquerading iSinizi gOrUr.. NasIl CalIStIGInI kIsaca
anlatayIm..
/----------\
| Linux | (Linux makinada IP Masquerading yapIlacak..)
Internet <-------> Modem |
ISP | Ethernet <--- Yerel AG ---> PC'ler, IS istasyonlar, vs..
\----------/

Yerel aGInIza baGlI bUtUn makinalara, 192.168.0.0'dan 192.168.255.255'e
kadar istediGiniz IP'yi verebilirsiniz.. Herhangi bir makina sInIrI yok,
istediGiniz kadar makina baGlI olabilir.. Linux makinanIza da o adres grubu
iCinden bi adres verirsiniz.. (In layman's terms :)) IP Masquerading
(Wingate gibi) Linux makinanIza Ethernet kartI Uzerinden baGlanan makinalarI
ISP'nize sanki o baGlantIlar kendisinden geliyomuS gibi gOstererek baGlar..
BOylece bir Linux makina ile (neredeyse) sInIrsIz sayIda bilgisayarI
Internet'e baGlayabilirsiniz.. Daha fazla bilgi iCin gerekli dokUmantasyon,
Linux'I kurduGunuzda /usr/doc/faq/howto dizininde mevcut. AyrIca,
http://www.linux.org.tr'de de dokUmanlarI bulabilirsiniz... :)

Kolay gelsin..

-Kutsal

A Los Angeles judge ruled that "a citizen may snore with immunity
in his own home, even though he may be in possession of unusual and
exceptional ability in that particular field."