Re: [LINUX:3586] Re: Elektrik kesintisi - Samba

Selami.Aksoy@FliPPeR.BiTaV.Org.TR
Sat, 13 Dec 1997 15:05:40 +0200 (EET)

On Sat, 13 Dec 1997, Imran Geriskovan wrote:

> Ogutluyorum ogutlemesinede el aliskanligi ile yine kullaniyorlar.
> Dosyalar su ana kadar W95 altinda oldugu icin bir sorun cikmadi.
> Ama Linux e tasidigimda basima is acilirmi diye aklima gelmisti.
>
> Turkce olmayan w3.1 de cok basima gelmisti.
> Yanlislikla adi icinde Turkce karakter kullandiginiz bir dosya uzerinde islem
> yapmaya kalktiginizda "Unable to find file" filan diyodu.
>
> Sonra disk editoru ile dosya sistemi icinde Turkce karakterleri duzeltmek hic
> zevkli olmuyordu. Bisi diil, bu is daha tam bilmedim tanimadigim Linux te
> basima gelirse ne yapacagimda bilemem. :)

> [...]

KorkunC birSey yok hocam.. Sorun CIkmaz. Ama linux ten baktIGInIzde o
karakterin kodnunu gOrUrsunuz \dfe filan gibisinden yani. Onu silmek iCin
de veya Uzerinde iSlem yapmak iCin de rm `echo -e "\dfe"` gibisinden bir
komut kullanabilirsiniz. Veya mc tUrU bir proGramla halledebilirsiniz. Ama
dUzelmeye uGraSmayIn bence. Herkes home directory dine yazIcak nasIl olsa
bu karakterleri. Yazarlarsa da kendileri dUzeltirler :)
Veya Windows 95 Uzerinden yine dUzeltebilirsiniz sorunsuz olarak..

---
SaygIlar, Sevgiler

SeLaMi.