Afterstep + wm + yazitipleri

Gorkem Cetin (e077245@narwhal.cc.metu.edu.tr)
Tue, 9 Dec 1997 13:45:57 +0300 (MEST)

Selam.

Alacalı bulacalı, bol renkli, gösteriş merakı olan pencere denetleyicileri
(KDE, afterstep, enlightenment gibi) , açılış anında renk tablosunu
doldurup diğer uygulamalara paletten renk vermezler. Bunu engellemenin bir
yolu, daha düşük çözünürlükte daha yüksek renkli bir konumda çalışmak ya
da ekran kartının hafızasını artırmaktır.

Benim tavsiyem, 1MB ekran kartınız var ise 14" ekranda gözünüzü yormadan
800x600 çözünürlükte 65536 renk ile çalışmanız. Bunun için X'i ayarlarken
16 bit seçeneklerini seçmiş olmalısınız, ayrıca X'i çalıştırırken de şu
komut satırını girmelisiniz.

$ startx -- -bpp 16

Eğer ekran kartınız 2Mb ise bu sefer daha yüksek çözünürlüklerde çalışma
şansınız var. Hele 15" ya da daha geniş bir monitörünüz var ise 1024x768
65536 renk harika bir sonuç verir. Yanlız bazı ekran kartlarının üzerinde
ek hafıza bölgesi bulunmasına rağmen bu hafızayı kullanabilecek yeterli
teknolojileri yoktur ve ekranda pencereyi oynatırken parazitler
oluşturabilir.

$ startx 2>/tmp/gakguk

yazar ve /tmp/gakguk dosyasına bakarsanız

** Using 16 bits per plane **

gibi bir satır göreceksiniz. Şimdi 65535 renkte çalışıyorsunuz.

Yukarıdaki komut işe yaramaz ise , /etc/XF86Config dosyasına ilişmeniz
gerekebilir. Bu dosyada yeralan Section "Screen" ile başlayan
kısımda Subsection dallarının yerlerini, "Depth 16" en başa
gelecek şekilde değiştirin.

(konu dışı ama) Aynı anda iki X'i ayni anda açabilirsiniz .. Bunun için

$ startx -- :0 &

komutunu girdikten sonra

$ startx -- :1 &

yazın.

Bir başka soru ise X altinda yazitiplerinin değiştirmekle ilgiliydi..
ftp.linux.org.tr/pub/turkce altına bakın.

İyi çalışmalar.
Görkem