Linux proxy; socks

=?iso-8859-1?Q?Sadettin_Y=FDlmaz?= (sadyi@kocbank.com.tr)
Fri, 14 Nov 1997 10:15:39 +0200

Proxy'lerden bahsederken, hep serverdan bahsediyoruz. Arastirdigim
zamanda Proxy Serverlar la ilgili bir cok dokuman buldum. Belki de cok
basit bir soru olacak ama. Clientlar icin yapilmasi gereken birsey yok
mu ? Win95, WinNT, linux ve unix makinalar icin diyelim. Proxy
server'inin hangi makina oldugunu bilmiyorum, sadece ip adresi var
elimde. Bu makinalar uzerinde ne yapmaliyim ki direkt cikisim olsun.?
Gecenlerde bir soru sordum kimseden cevap gelmedi. Sorumda

Working With a Proxy Server
To have your applications work with the proxy server, they need to be
"sockified". You will need two different telnets, one for direct
communication, one for communication via the proxy server. SOCKS
comes with instructions on how to SOCKify a program, as well as a
couple pre-SOCKified programs. If you use the SOCKified version to go
somewhere direct, SOCKS will automatically switch over to the direct
version for you. Because of this, we want to rename all the programs
on our protected network and replace them with the SOCKified programs.
"Finger" becomes "finger.orig", "telnet" becomes "telnet.orig", etc.
You must tell SOCKS about each of these via the include/socks.h file.

Yazisina gore her programi simdi sockify mi edecem? Cehaletimi
bagislayin.
Tesekkurler.