Re: [LINUX:3159] su problemi

R. Engur Pisirici (engur@orca.cc.metu.edu.tr)
Tue, 11 Nov 1997 07:12:37 +0300 (MEST)

Selamlar,

On Mon, 10 Nov 1997, Abdul M. OZTURK wrote:

> selam .
>
> 1-) BSD lerde group a user in ismini yazinca su calisitirabiliyor .Fakat
> linuxlerde ise her kisi rahatlikla kullanabiliyor .
> bende SU nun perimission u 750 yaptim ve root olmasini istedigim
> arkadasin accountunu /etc/group dosyasinda root::...:user,user1,..
> ekledim .
> permission verilmis SU simdi group ta belirttigim sahislar tarafindan
> calistiriliyor fakat password (root) girince sorry deyip atiyor .
> bilmem anlatabildim mi ?

"su" programinin efective user id si superuser yani root yani default
olarak 0 olmalidir. bunu ise suid bitini binary dosyaya vererek
halledebilirsiniz...
Orn:
chmod 4xyz <exec>
chmod +s <exec>

Daha ayrintili bilgi icin gerekli dokumanlara da bakiniz.

> 2-) X in renklerini screen saver larini fontlari degistirmek nasil olur?

Cevaplanmisti sanirim.

> 3-) ctrl+alt+del yemiyor ,shutdown +r now & de yemiyor .Rebooting yaziyor
> ve saatlerce kaliyor ...

Buda cevaplanmisti ancak butun part.lari umount ettikden sonra bir
sakincasi olmaz.. Yani kapatin..

> 4-) belki basit olcek ama console dan baglanan normal user lari icin
> ctrl+alt+del nasil kapatabilirim .

/etc/shutdown.allow gibi bir dosya olacakdi. Typo olabilir. Buraya user
ismini yazmaniz yeterli , Boylece konsoldan istenilen insanlar olmadan
klavye den reset olmaz.. (tty lardan login olma kosulu)

> Saygilarimla,
>
> Mennan OZTURK
> Karadeniz Technical University
> Physics 3