Re: [LINUX:3106] Re: samba-1.9.15p8 da sorun ....

Varol Kaptan (varol@thales.ii.metu.edu.tr)
Wed, 5 Nov 1997 12:32:40 +0200 (EET)

On Wed, 5 Nov 1997, Imran Geriskovan wrote:

> Ben sadece w95 makinalardan Linux makinaya bagli yaziciya baski gondermek
> istiyorum. Bunun icin ilave bir seye ihtiyacim olmadigini yazmissiniz.
> Ben burasini pek anlayamadim.

Pardon, aciklamalarim biraz eksik ve anlasilmaz olmus. Asagida
duzeltiyorum.

> Benim bildigim w95 makinada yazici driveri yuklu olmali ve Linux makinadaki
> yaziyi map etmis olmali. Yanlismi biliyorum acaba?

Yapilmasi gereken isler:

Clients: Win95'e driver'i yukleyeceksin. Sonra LPT1'e degil de samba
server'in bagli olan printer'e baglayacaksin - mesela ismi
"\\smbserver\hp5l" olsun. (tabi ki bunun icin
Linux+Samba calisiyor olacak). Bitti ... yani normal Win95
printer server'ine baglanmaktan hic bir fark yok.

Server: (Isin zor kismi, yani)

1. Linux kuracaksin
2. Printer tanitacaksin (bakiniz '/etc/printcap')
3. Samba kuracaksin
3a. Samba da printer'i export edeceksin

benim samba konfigurasyonum soyle(daha dogrusu seni ilgilendiren kisim)

---cut-from-here---cut-from-here---cut-from-here---

[global]

workgroup = Informatics
comment = Samba Server

printing = bsd
printcap name = /etc/printcap
load printers = yes

guest account = guest
log file = /usr/local/samba/var/%m.log

; case sensitive = yes
short preserve case = yes
preserve case = yes

lock directory = /usr/local/samba/var/locks
locking = yes

security = user

local master = yes
os level = 33
preferred master = yes
wins support = yes

[printers]
comment = All Printers
path = /var/spool/samba
browseable = no
printable = yes
guest ok = no
public = no
writable = no
create mode = 0700

[varol]
path = /home/varol
public = no
writable = yes
printable = no
valid users = varol

---cut-from-here---cut-from-here---cut-from-here---

> W95 makinanin, Linux makinadaki yazicinin map edilebilmesi icinde Linux de bu
> yazicinin disariya acmis olmasi lazim. Bu disariya acma isini samba hallediyo.
> Buraya kadar dogrumuyum?

aynen ... yukarida yaziyor

> Linux makinanin kendisine bagli yaziciyi taniyabilmek icin surucuye ihtiyaci
> yokmu?

Tanimak ne demek? (Yani ben seni tanimiyorum, ama bu iletisimi pek
etkilemiyor, degil mi? hehehe :-) Linux ve Unix'te printer'i tanimana
gerek yok, cunku onlar icin onemli olan LPT Port. Yani adam print etmek
istedigin dosya'yi direk port'a gonderiyor (eger araya filtre koymazsan).
Gonderilenin dogru formatta olmasi gonderenin problemi (Linux uygulamasi /
Win95 client / aradaki filtre). Gonderilenin dogru basilmasi da printer'in
problemi.

> W95 makinalarda bir yaziciyi paylastirabilmek icin once surucusunu yuklemek
> gerekiyor. Linuxte farklimi?
> Hicbisi yuklemeden onu disariya acabilirmiyim?
> Eger oyleyse cok guzel olurdu.

Sanirim bunlarin bir kisminin cevabi yukarida.

> Yani Linux icin yazilimi olan UPS yok.
> Dogrumu?

Hem hayir, hem evet. Bir suru bedava *nix yazilimi var, ama bunlari
calistirmak icin asagidaki seylere ihtiyacin olacak:

1. kahfe
2. zaman
3. havya + kablo
4. C derleyicisi