Re: [LINUX:3103] Re: samba-1.9.15p8 da sorun ....

Atakan Gurkan (agurkan@newton.physics.metu.edu.tr)
Wed, 5 Nov 1997 08:04:13 +0200 (EET)

On Tue, 4 Nov 1997, Varol Kaptan wrote:

> [...]
> Bu filtrenin yapacagi isler asgida sirali:
>
> 1. dosya'nin icine bakip ne olduguna karar verecek (PCL / PostScript /
> Plain Text)
> 2. PCL ise direk yaziciya gonderecek
> 3. PostScript ise GhostScript'ten gecirip yaziciya yollayacak
> 4. Plain Text ise direk yaziciya gonderecek (eger yeterince manyak isen
> sirayla Enscript ve GhostScript'ten gecirerek bayagi kagir ve toner
^^^^^ kagit :)
> masrafindan kurtulabilirsin :-).
>
> not: genelde filtre, ve ozellikle 3., Linux'tan basmayi
dogru ve boyle filtreler kimi insanlar tarafindan yazilmis. LSM (Linux
Software Map) 'e bir bakin. Ben ordan bir seyler bulmustum ama sonra bana
bolumun printerini vermekten vazgectiler ve windowslardan basmayi
deneyemedim.

> UPS'ine gore degisir. Bizde iki tane UPS var - HP PowerWise 2100 ve
> APC 3000. HP'de soyle bir sorunumuz var: Elektrik gider ve aku bosalirsa
> UPS kapaniyor, ve elektrik gelse bile cikis vermiyor. Normalde aku
> bosalmadan 3-5 dakika once server'a haber veriyor, ve server shutdown
> baslatiyor. Server shutdown ederken UPS'e sen de biraz sonra shutdown yap
> derse, elektrik tekrar geldiginde UPS cikis verecek. Bunun icin serial
eger ticari bir unixle linuxu bir arada kullaniyorsaniz, kendini kapat
komutunu UPS'e o ticari unix yollayabilir. Biz yakinda boyle bir cozume
gececegiz. Ufak bir not: laser printer'i UPS'e baglayabilirseniz iyi olur.
Firini cok power yer gibi gozukuyor ama artik printerlarin power saver
modelari var ve ayarlanirsa 5 dakikada devreye giriyor. Biz power
yemesin dedik, elekrik sapitinca alet bozuldu.

> [...]
> protokolu aciklamiyor. Aslinda cogu UPS icin alternatif yontemler de var
> (12V input/output'lar), ama onlar icin ozel kablolar ve yazilimlar kurman
> lazim (mesela "ftp://ftp.wasatch.com/pub/users/bobh/Linux" de upsd diye
> guzel bir program var, kablo hakkinda da bilgi var).

> Ilave notlar:
>
> 1. Linux'ta printer accounting(kim nezaman kac sayfa basti) de
> yapabilirsin(teorik olarak), ama cok ugrasman gerekecek -
> bildigim kadariyla bunun icin duzgun bir cozum yok(TCPIP
> yazicilari haric, varsa bana da soyleyin).
bir yol, herseyi postscript'e cevirip (mesela windowslarda o printeri
oldugu sey degil de postscript olarak tanimlayip) pstops programindan
gecirip o arada "[" ve "]" karakterlerini saymak. Bunun sakincasi:
pstops'in calismasi icin dokumanin bir takim standartlara uymasi
gerekmesi. Buna uymayan dokumana ornek de kimi gnuplot ciktilari.

sevgi, saygi, kolay gele...

> Varol Kaptan - varol@ii.metu.edu.tr

Atakan Gurkan