Re: [LINUX:3101] Re: samba-1.9.15p8 da sorun ....

Tevfik Uret (tevfik@ogu.edu.tr)
Tue, 04 Nov 1997 20:01:43 +0200

tam istediginiz bilgileri veremeyebilirim
ancak sizi yonlendirebileck bilgileri vermeye calisayim

Imran Geriskovan wrote:

> Simdi sorular:
>
> 1) Samba ile her turlu kaynagi W95 aglarinin kullanimina acmam mumkunmu?

evet

> Kaynak ile kastettiklerim: Yazicilar ve dizinler.

bunun icin size RedHat 4.2 yi bir kurmanizi ve bunlari bir gormenizi oneririm

> 2) Linux un laser yazicilar ile arasi nasil?
> Linux ile gelen yazici suruculeri destegi yeterli oluyormu?
> Ozellikler HP ler icin. Su anda daginik olarak HP 5L ler kullaniyoruz.
> Ama planladigimiz sunucu ile birlikte adam gibi bi calisma gurubu yazicisi
> alimi gundemde. Dolayisi ile Linuxda basima is acmayacak bir yazici
> tavsiyeniz olabilirmi?
> Bu yaziciya w95 makinalardan kolaylikla cikti
> gonderebilecek sekilde konfigure edebilirmiyim?
> Galiba samba ile olacak bu.

gordugum kadari ile RedHat in yazici arayuzu size yeterli olacaktir...

> 3) Simdiye kadar backup icin disk kopyalamayi kullaniyorduk.
> SCSI, RAID isine girmememizin sebebi IDE disklerin pratikligi idi.
> Ayri makinalarda tuttugumuz backup disklerine internette cokca bulunan
> senkronizasyon programlari yardimi ile network uzerinden backup aliyoruz.
> Bu basitlikte bir backup isini Linuxte nasil yapabilirim?

www.linux.org.tr da miydi yoksa odtu deki howto lar da mihatirlayamadim ama boyle
bir sey icin dokuman var,
ayrica bu konuda programlar da var, www.scs.com da bir yerde var di

> 4) Kendi toparladigi serverla is goren varmi aranizda?
> Eger varsa Linux ile arasi hos olan bir anakart tavsiye edebilirmisiniz?
> Belki performansi mukemmel olmuyor ama pratiklik ve maliyet aclisindan
> IDE disk kullanacagiz. Dolayisi ile IDE ara birime sahip olan ve Linux ile
> arasi hos olan bir anakart soyleyebilirmisiniz?

asus bir karti olan makinaya henuz linux kurdum gayet hos oldu

> [...]
>
> 5) UPS konusunda bir seyler demeniz mumkunmu?
> Belki simdi "Linux ile ne alaka" diyebilirsiniz ama is oyle degil.
> UPS ler birlikte yazilimlari ile birlikte. Seri port ile UPS
> arasinda baglanti oluyor. UPS i makinadan yonetiyorsunuz.
> Hatta bazilarinin web arabirimi bile var. Yani web uzerinden
> UPS idare ediyorsunuz. Benim web uzerinden UPS yonetme gibi bir
> derdim yok ama UPS yazilimina bulasmadan isimi halledebilecegini
> zannetmiyorum. Gordugum UPS lerin cogu W95, NT ve Unix turevleri
> icin yazilimlarla geliyor. Linux calistiranlar ne yapiyor diye merak ettim.

ayni sekilde yukarida da soyledigim gibi bu konuda da dokumanlar mevcutodtu de
idi ama tam yerini unuttum

> Yardimlar icin tekrardan tesekkur ederim.
>
> imran

sonuc olarak linux de hersey mumkun
kullanimini ogrenmen de uzun vakit almaz
hele ortalikda bir suru dokuman ve yardima hazir kisi oldukca :-)

--
O G U   I n t e r n e t   S i s t e m   Y o n e t i c i s i