Re: [LINUX:3067] RedHat4.2 X-Window

Atakan Gurkan (agurkan@newton.physics.metu.edu.tr)
Mon, 3 Nov 1997 07:48:03 +0200 (EET)

On Sat, 1 Nov 1997, Mehmet Turker wrote:
> Bir kac gun once bilgisayarima Red Hat 4.2 kurdum, fakat
>X-Window ile ilgili biriki sorunum var. Grafik kartim Aceropen PS66(1MB).
>Kartin kullanim klavuzu yok ama kutusunun uzerinde Trident TGUI9680
>chipset oldugu yaziyor.Monitor ise Noninterlaced SVGA (H : 31-50KHz V:
>50-90Hz) bir ekran. X-Window u kurarken seceneklerimi bu ozelliklere gore
X window'u nasil ayarladiniz? ben RedHat kurduktan sonra slackware'den
tanidigim xf86 ile ayarlamistim. Galiba RedHat'inki xconfigurator gibi bir
seydi. o nedense ise yaramadi, yani aslinda yaradi ama modlar bir garip
cikti. bir xf86config ile deneyin sonra da xvidtune ile oynayin derim. en
son olarak da bir editorle XF86Config dosyasini kurcalayin. bu dosyadan
sistemde bir kac tane olabilir. X'in hangisini kullandigini anlamak icin
"startx >& X.log" komutuyla X.log dosyasi yaratip icine bakin. yalniz ben
bash kullaniyorum. diger shellerde bu komut abuk sonuclar yaratabilir.
siz de bash kullanin :-)

>yaptim fakat kesinlikle calismadi. Daha sonra monitor tipi olarak listeden
>standard bir VGA secip calistirdim. Bu seferde X-Window calisirken ekranda
>cikan yazilari goremiyorum.Mouse pointer ini seceneklerin uzerine
>getirdigimde o secenek highlighted oldugunde rahatca gorebilmeme ragmen
>diger yerlerdeki yazilari kesinlikle goremiyorum. Yani orada yazi oldugu
>anlasiliyor ama okunamiyor. Ayrica ekran modunu ctrl-alt + - ile
>degistirmeye calistigimdada ekran tamamen bozuluyor. Acaba problem benim
>monitorumun uyumsuz olmasimidir? Bu konuda yardimci olursaniz sevinirim,
sorunun monitor olup olmadigini ancak baska bir monitorle deneyip
anlayabilirsiniz. yok mu yakinlarda baska bir monitor?

>tesekkurler..
sevgi, saygi, rica...

> Mehmet Turker
Atakan Gurkan