Re: [LINUX:3048] imdatt

Yavuz Darendelioglu (bioyavuz@rorqual.cc.metu.edu.tr)
Fri, 31 Oct 1997 09:30:27 +0300 (MEST)

On Thu, 30 Oct 1997, Emrah CAGLAR wrote:
> Arkadaslar su baska liste kurulma olayini biraqksanizda bildiklerinizi
> bilmeyenler le paylassaniz 2 gundur yardim istiyorum derdimi anlatiyorum
> cevap gelmiyor neden se sorunum su :slackware 3.3 u kurdum herseyim ok ama
> ppp baglanti yapamiyorum
> pppsetup diye bisi aldim bir arkadasdan /bin icine kopyaladim
> pppsetup yazinca bana bash: /bin/pppsetup : no scuh a file or directory
> diyor ama ls diyince pppsetup orda yesil renkde duruyor neden acaba yaridm
> lutfennnn

Merhaba,

Eger modemi saglikli sekilde kurabildinizse size su satirlarin yardimci
olabilecegini saniyorum.

$dip -t
$port /dev/cua2 (modeminizin COM3'te oldugunu varsaydim, COM2 de ise
/dev/cua1'i COM4'te ise /dev/cua3'u COM1'de ise
/dev/cua0'i kullanin)
$speed 57600
$reset
$dial 3456584 (baglanacaginiz ISP'nin numarasi)
$term (bu sizi terminal ekranina gecirir. donmek icin ^[
tuslarini kullanmaniz gerekecek.)

Bu asamada ekraniniza karsi tarafin prompt'lari gelecektir. Uygun sekilde
oradaki hesabiniza login olun ve sonra da oradan ppp oturumunuzu aktive
edin. Bu islemden sonra karsiniza karman-corman karakterler gelmesi
gerekiyor. Bunlar gelmeye basladiginda ^[ tuslarini kullanarak dip'in
komut satirina donunuz. Orada su komutlari giriniz:

$mode ppp

Voila! ppp'niz devrede... Isiniz bitip ppp baglantisini kesmek
istediginiz zaman da:

dip -k

komutu ile modem baglantinizi kesersiniz. Geriye yapmaniz gereken bir tek
sey kaldi. O da su komut ile karsiniza gelecek sayfalari okumak.

man dip

Kolay gelsin. -)

Yavuz Darendelioglu
Ag ve Sistem Yon.